Telia Sponsring
Sponsring är en viktig del i Telias marknadsföringsmix och en viktig del i att visa vårt samhällsengagemang.
Vår ambition är att sponsring ska vara ett samarbete där vi blir en bra och betydelsefull partner och där vi bidrar med mer än bara pengar. Vi väljer att gå in i färre sponsorskap men arbetar desto närmare de projekt/evenemang vi väljer att gå in i.
Våra samarbetspartners

World Childhood Foundation
PARTNER OCH MEDGRUNDARE Childhood arbetar för att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn. Ett av Childhoods fokusområden är Barns trygghet på nätet. Telias och Childhoods gemensamma arbete syftar till att barn ska kunna känna sig säkra på nätet. En viktig del i samarbetet är också att låta barn själva få komma till tals om sina upplevelser och sitt liv på nätet genom barnpanelen, Children’s Advisory Panel.
Värdering av sponsringsförfrågningar
Telia får en stor mängd förfrågningar kring sponsring och samarbeten varje dag. Det är otroligt kul att många vill samarbeta med oss men av naturliga skäl så har vi inte möjlighet att gå in i allt. Så här ser vi på sponsring:
Telia vill...
...alltid hitta en logisk koppling till vår affär, där våra tjänster bidrar och gör verklig skillnad på ett naturligt sätt.
Få förfrågningar i god tid (riktmärke 6 månader) - detta för att hinna utnyttja samarbetet/associationsrätten i egna medier.
Telia vill undvika...
...aktiviteter som är kopplade till fara eller våld och som kan skada människor och djur.
...aktiviteter med politiska eller religiösa ställningstaganden.
...verksamhet som är uppenbart skadlig för miljön.
...aktiviteter som kan väcka anstöt eller uppfattas som oetiska eller generera badwill.
...passiv och rutinmässig bidragsverksamhet.
...organisationer som på något sätt diskriminerar pga. kön, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, religion, etc.


Telia eventtjänster
Eventtjänster erbjuder skräddarsydda kommunikationslösningar för både små och stora event. Telia levererar allt från design, leverans och projektledning till support.