Support för mobiltelefoni

Här hittar du som företag enkla guider till olika mobilmodeller, instruktioner för att komma igång med din tjänst, hjälp med felsökning och svar på de vanligaste frågorna.

Din puk-kod hittar du på den stora plastbrickan som du bröt loss ditt simkort från. Om du inte har kvar den stora plastbrickan hittar du puk-koden på Mybusiness.

Det går även att få hjälp att ta fram puk-koden genom vår 
kundservice eller någon av våra butiker med hjälp av BankID eller legitimation.

Speciellt för iPhone

För att använda BankID med en låst iPhone behöver du starta om den och klicka på "Avbryt" när den ber om pinkod vid uppstart. Så länge telefonen är ansluten mot wifi kan du använda BankID som vanligt.

Speciellt för Android

På en Android-telefon finns inte möjligheten att klicka bort "pinkodsrutan". I detta fall behöver telefonen startas om utan simkort (och vara ansluten mot wifi).

Beställning av e-sim klocka kan ske på två olika sätt beroende på om ditt företag är avtalskund hos oss eller inte.

För Apple Watch

Aktivera e-sim med Apple Watch

För Samsung Galaxy Watch

Aktivera e-sim med Samsung Galaxy Watch

Är du osäker på vad som gäller för just ditt abonnemang? 
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att reda ut vilket alternativ du ska välja.

Om du befinner dig inom Norden och Baltikum (Danmark, Finland, Norge samt Estland, Lettland, Litauen) använder du den surfmängd som ingår i ditt abonnemang. Önskar du köpa till extra kan du fylla på surf precis som hemma.

I övriga EU/EES-länder kan du använda den surfmängd som ingår i ditt abonnemang, upp till 50 GB. Har ditt abonnemang en surfmängd som är lägre än 50 GB kan du alltså fylla på med surf precis som hemma, tills att du når surfbegränsningen. Skulle det vara så att du når surfbegränsningen på 50 GB men vill fortsätta surfa kan du göra det mot en rörlig (reglerad) taxa på 24:80 kr/GB.

Läs mer här om vad som gäller när du reser utanför EU/EES.

En vidarekoppling gör du enklast direkt i din mobiltelefons inställningar.

Det går även att lägga till en direkt vidarekoppling genom att slå
**21* [riktnummer + telefonnummer] #. Tryck sedan på symbolen för lur.

Önskar du ställa in en vidarekoppling vid exempelvis upptaget kan du följa instruktionerna i vår
guide för vidarekoppling.

Korrekta surf- och mms-inställningar (APN) för din mobiltelefon hittar du här:

Ställ in APN för din iPhone.

Ställ in APN för din Android.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag, 08.00–18.00.