Gå direkt till textinnehållet
  • Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail

Meny

  • Produkter & Tjänster
  • MyBusiness
  • Support
  • Kontakt

    Logga ut

    Logga in

Navigering för Produkter & Tjänster

    • Hårdvara
    • Apple iPhone
    • Samsung Galaxy
    • Mobil som tjänst
    • Konferenstelefoner
    • Telefoni
    • Mobilabonnemang
    • Touchpoint växel
    • Molnbaserade växlar
    • ACE kontaktcenter
    • Bredband
    • Fast bredband
    • Mobilt bredband
    • Fiber
    • Öppen fiber
    • IT & molntjänster
    • Cybersäkerhet
    • Microsoft 365
    • Teknikertjänster
    • IT-avdelning
    • Möten & Samarbete
    • MS Teams med Telia
    • Säkert videomöte
    • Videomöte
    • Nätverk
    • Nätverk som tjänst
    • SD-WAN
    • Dedikerade mobila nät
    • LAN & wifi
    • IoT & Dataanalys
    • Asset tracking
    • Smart building
    • Crowd insights
    • Crowd alerts
    • Alla produkter & tjänster
    • För nystartade företag
    • För tillväxtföretag
    • För stora företag
    • För offentlig sektor
    • För fastighetsägare & brf
  • För nystartade företag
  • För tillväxtföretag
  • För stora företag
  • För offentlig sektor
  • För fastighetsägare & brf
    • Produkter & Tjänster
      • Hårdvara
        • Apple iPhone
        • Samsung Galaxy
        • Mobil som tjänst
        • Konferenstelefoner
        • Till hårdvaror
      • Telefoni
        • Mobilabonnemang
        • Touchpoint växel
        • Molnbaserade växlar
        • ACE kontaktcenter
        • Till Telefoni
      • Bredband
        • Fast bredband
        • Mobilt bredband
        • Fiber
        • Öppen fiber
        • Till Bredband
      • IT & molntjänster
        • Cybersäkerhet
        • Microsoft 365
        • Teknikertjänster
        • IT-avdelning
        • Till IT & molntjänster
      • Möten & Samarbete
        • MS Teams med Telia
        • Säkert videomöte
        • Videomöte
        • Till Möten & Samarbete
      • Nätverk
        • Nätverk som tjänst
        • SD-WAN
        • Dedikerade mobila nät
        • LAN & wifi
        • Till Nätverk
      • IoT & Dataanalys
        • Asset tracking
        • Smart building
        • Crowd insights
        • Crowd alerts
        • Till IoT & Dataanalys
      • Alla produkter & tjänster
        • För nystartade företag
        • För tillväxtföretag
        • För stora företag
        • För offentlig sektor
        • För fastighetsägare & brf
        • Till Alla produkter & tjänster
    • MyBusiness
    • Support
    • Kontakt

  • Privat Företag Fastighetsägare

  • Webmail

E-sim företag

Allt du behöver veta om e-sim från Telia

E-sim fungerar till stor del som ett vanligt simkort. Det betyder att informationen om abonnemanget som tidigare sparats på ett fysiskt litet plastkort istället lagras direkt i mobilen, klockan, surfplattan eller datorn. Du behöver alltså inte installera ett externt simkort för att kunna skicka sms, ringa eller surfa.

Fördelar med e-sim

  • Du slipper pilla med fysiska simkort när du byter mobil eller abonnemang.
  • Du kan ha olika nummer på samma mobil, till exempel om du vill växla mellan att ringa i tjänst eller privat.
  • E-sim tar ingen extra plats vilket kommer underlätta utvecklingen av framtida produkter.

För dig som har ett företagsabonnemang hos Telia är det kostnadsfritt att beställa e-sim till mobilen, surfplattan eller datorn.

E-sim Klocka

E-sim Klocka är ett separat klockabonnemang vilket delar nummer med mobilabonnemanget. Här är några exempel på vad du kan göra från klockan utan att din mobil är i närheten:

  • Ringa och svara på samtal
  • Skicka och ta emot sms
  • Läsa mejl
  • Streama musik
  • Använda flera appar och funktioner

E-sim Klocka är kostnadsfritt i tre månader. Därefter betalar du 69 kr/mån* utan bindningstid.
*Är du avtalskund kan priserna variera beroende på ert avtal.

Genom att skicka ett sms med texten Klocka till 4466 från ditt abonnemang kan du enkelt kontrollera om du kan ha tjänsten E-sim Klocka. Du kan även se det inloggad på MyBusiness.

E-sim företag

Här hittar du guider för hur du beställer ett nytt abonnemang med e-sim eller byter från ett vanligt simkort till e-sim.

Kom igång

Aktivera Apple Watch

Här hittar du guider för hur du kommer igång med Apple Watch och E-sim Klocka.

Kom igång

Aktivera Galaxy Watch

Här hittar du guider för hur du kommer igång med Samsung Galaxy Watch och E-sim Klocka.

Kom igång

Frågor och svar

  • Vad är e-sim?

    E-sim är en förkortning av embedded sim - en digital form av ett vanligt simkort som är inbyggt i enheten. Ett simkort är i huvudsak ett mikrochip som innehåller information om ditt telefonnummer och talar om för ett mobilt nätverk att du har behörighet att använda det. Ett e-sim fungerar på samma sätt med skillnaden att chippet är inbyggt i enheten.

  • Vilka klockor har stöd för e-sim?

    Telia stödjer följande klockor:

    Apple:  Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 samt SE.

    Samsung:  Samsung Galaxy Watch och Galaxy Watch 3, 4 och 5.

  • Vilka mobiler och surfplattor har stöd för e-sim?

    De mobiler och surfplattor med stöd är:

    Apple: iPhone XR, XS, XS Max, 11, 11 Pro och 11 Pro Max, iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max har stöd för e-sim med iOS 12.1 eller senare. 

    Samsung: Samsung Galaxy Fold & Fold 2, Galaxy Flip 1 & Flip 2, Samsung Galaxy Z Flip3 och Fold3, Galaxy S20-serien, Galaxy S21-serien samt Galaxy Note 20 & Note 20 Ultra har stöd för e-sim.

  • Fungerar dual sim om jag har e-sim?

    Ja, om din mobil har stöd för både e-sim och dual sim kan du använda flera telefonnummer på samma telefon.

    Mobiler som har stöd:

    Apple: iPhone XR, XS, XS Max, 11, 11 Pro och 11 Pro Max, iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max.

  • Fungerar e-sim och E-sim Klocka i utlandet?

    • Ja, e-sim till företagsabonnemang fungerar precis som ett vanligt simkort.
    • Nej, E-sim Klocka har i dagsläget inte stöd för roaming och fungerar därför inte i utlandet.

  • Får jag nytt nummer när jag skaffar E-sim Klocka?

    Nej, du behåller ditt nuvarande nummer. Du kommer att få samtal, meddelanden och notifikationer till både din telefon och klocka. 

  • Finns det några begränsningar?

    Vissa av våra tjänster är i nuläget inte kompatibla med E-sim Klocka, däribland vidarekopplingar.

    Genom att skicka ett sms med texten Klocka till 4466 kan du enkelt kontrollera om ditt abonnemang kan ha E-sim Klocka.

Om Telia

  • Press och nyheter
  • Jobba hos oss
  • Hållbarhet
  • Ledningsgrupp

Support

  • Felsök & felanmälan
  • Driftinformation
  • Täckningskartor
  • Personlig tekniker
  • Anmälan & överträdelser
  • Webmail

Leverans & köp

  • Finansiering
  • Byt in din mobil
  • Överlåtelse
  • Villkor
  • Priser

Kontakta oss

  • Butiker & återförsäljare
  • För fastighetsägare & brf
  • Telias nät och kablar
  • Om Telia
    • Press och nyheter
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Till Om Telia
  • Support
    • Felsök & felanmälan
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Personlig tekniker
    • Anmälan & överträdelser
    • Webmail
    • Till Support
  • Leverans & köp
    • Finansiering
    • Byt in din mobil
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser
    • Till Leverans & köp
  • Kontakta oss
    • Butiker & återförsäljare
    • För fastighetsägare & brf
    • Telias nät och kablar
    • Till Kontakta oss
© Telia Sverige AB 556430-0142
Box 50077, 973 22 Luleå
Säte: Stockholm
  • Sveriges nöjdaste företagskunder mobil 2021
  • Telia snabbast på mobilsurf i hela landet
  • Sveriges nöjdaste företagskunder bredband 2022
Integritetspolicy | Cookies | Om webbplatsen