Överlåtelse för företag

Ska du ta över ett mobilabonnemang från din arbetsgivare eller flytta tjänster mellan företag? Här har vi samlat information, frågor och svar för att hjälpa dig med överlåtelsen.

Du kan skicka in ett överlåtelseavtal på tre sätt: via MyBusiness, via e-post eller via post.

Via MyBusiness: Fyll i, ladda ner, skriv ut och signera avtalet. Logga sedan in på MyBusiness, klicka på Support, skapa ett ärende och ladda sedan upp dokumentet i ärendet. Här kan du även senare följa din överlåtelse.

Via e-post: Fyll i, ladda ner, skriv ut avtalet och signera avtalet. Skicka det sedan till sign.telia@arkinet.se. Ange ditt organisationsnummer som ämne.

Via post: 
Fyll i, ladda ner, skriv ut avtalet och signera avtalet. Skicka det sedan till Telia c/o Coor, A 269, 971 74 Luleå.

Använder du dig av en e-signeringstjänst fyller du i avtalet och signerar det via din tjänst, innan du skickar in det via någon av ovan kontaktvägar.

Det är den tillträdande kunden som betalar överlåtelseavgiften. Läs gärna mer om våra abonnemang och priser.

Beroende på innehåll av tjänster och avtal samt hur de är konfigurerade för just ditt företag, kan handläggningstiden variera från fall till fall. Vi kan därför aldrig ange någon utlovad standardtid. Men ju mer detaljerad information vi får, desto snarare kan vi genomföra överlåtelsen.

Nej, den tillträdande kunden behöver också skriva under och vara godkänd som beställare eller firmatecknare för att avtalet ska vara giltig och kunna genomföras.

Nej, det går inte att använda sig av BankID vid företagsöverlåtelser. Det är möjligt att det kommer att bli aktuellt längre fram. Om du använder dig av en e-signeringstjänst kan du däremot använda BankID i den tjänsten.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag, 08.00–18.00.