Klickar du bort inkommande samtal när du sitter i viktiga möten? Eller låter du signalerna gå utan att svara? Ett missat samtal kan innebära en missnöjd kund. Ibland även en missad affär. Touchpoint är din mobilväxel för en mer professionell samtalshantering.
-
Molnbaserad app
Enkel att förstå och lätt att använda
-
Flexibel och anpassningsbar
Skräddarsy din mobilväxel efter dina behov
-
Flera olika tilläggsfunktioner
För en optimal hantering av dina inkommande samtal

Känns det svårt att räcka till?
Tänk att du kommer ut ur ett möte, samtalet har varit bra, närvaron i rummet god och du känner att det kan vara starten på något riktigt bra. Men så plockar du upp telefonen och ser flera missade samtal. Från människor som du under tiden lämnat undrande. Varför de inte kommer fram? När de kommer att kunna nå dig? Och om ni ska gå vidare i en affär, ett planerat jobb eller ett samtal?
Missade samtal som du vet innebär missade kundkontakter och eventuellt missade affärer.

Finns där var du än är
Nu kan du uppleva frihet på riktigt. Du och dina kollegor behöver inte längre sitta på samma plats, inte ens i samma världsdel, för att både ni och era kunder ska uppleva er lika sammankopplade som om ni satt bredvid varandra.
Med enkelheten och friheten i en molnbaserad växel, skräddarsydd för era abonnemang – kan ni fokusera på att göra bra affärer, rekrytera de vassaste talangerna och ta verksamheten till nästa nivå.
Fastnätsnummer
Har du och dina kollegor bara mobilnummer? Med ett fastnätsnummer får ni både ett tryggare nummer för kunden och en ingång till er. Det ger helt enkelt ett proffsigare intryck.
Kalendersynk
Med kalendersynk är du frånkopplad ifrån samtalsgruppen när du är bokad på ett möte. Hanteringen av kontorets medarbetare sker automatiskt när samtalen enbart går till de som inte har en bokning i sin kalender. Det finns även funktioner som automatiskt berättar för den som ringer när du åter är nåbar.
Smartare uppföljning
Med bättre uppföljning och statistik får ni full kontroll på när det ringer som mest, vem som svarar, hur lång tid samtalen tar i snitt och mycket mer. Insikter som skapar möjlighet för er att utveckla verksamheten genom att bemanna på rätt sätt vid rätt tillfälle.
Funktioner i Touchpoint
Det här ingår
Grundfunktioner
En svarsgrupp
Alla kan hjälpas åt att ta samtal. Välkomstbesked, schemastyrning, röstbrevlåda och kö med upp till 5 platser ingår.
Mobilapp och adminwebb
Lätt att ändra status, hänvisning, logga in i en grupp och koppla samtal. Den som är ansvarig hos er kan dessutom ändra öppettider, välkomstmeddelande och lägga till/ta bort eller logga in/ut kollegor i en grupp, direkt i appen. Tillgång till en adminwebb finns för fler inställningar.
Fria samtal inom företaget
Samtal mellan era användare är kostnadsfria inom Sverige.
Överflyttning av samtal
Med mobilappen är det enkelt för alla att flytta ett pågående samtal till en tillgänglig kollega.
Röstbrevlåda
Ingår till alla användare och svarsgrupper. Som ni lätt kan se och lyssna av via appen. Avisering kan göras som SMS.
Det här kan du lägga till
Tilläggsfunktioner till användare
Hänvisning och Linjestatus
Ni kan enkelt se kollegors hänvisning eller status och kunden får besked om varför samtalet inte besvaras. Linjestatus visar om kollegan är upptagen i samtal eller ledig. Du väljer om hänvisningen ska gälla för både fast och mobilnummer, vilket kan underlätta om du t.ex. har gått för dagen eller är på semester.
Fast nummer
Ger lokal närvaro och möjligheten att skilja på privata samtal och jobbsamtal. Genom att hänvisning kan sättas på fastnummer vid t ex semester och mobilnumret kan ta emot samtal som vanligt.
Softphone/telefoniststöd (i dator)
Ring och ta emot samtal i ett gränssnitt i din dator med flera funktioner för att t. ex. koppla samtal. Finns även som telefoniststöd för den som kopplar mycket samtal. För detta behövs ett headset.
Tilläggsfunktioner till företaget
Extra svarsgrupp
Lägg till flera svarsgrupper där ni kan hjälpas åt att svara, alltid med egna välkomstbesked, schemastyrning, kö (<5 köplatser) och röstbrevlåda. Du kan köpa en expansion, Svarsgrupp smart, till utvalda svarsgrupper. Då kan fler samtal vara i kö, mer info kan lämnas till köande t ex köplats. Det finns också fler alternativ hur samtal fördelas och för när kön blir lång.
Menystyrning
Ger möjligheten att skapa talsvarsmeny där uppringaren själv styr samtalet till önskad funktion i ert företag. Exempel: “För Säljavdelningen, tryck 1. För Support, tryck 2.” Varje menystyrning kan ha upp till sex sifferval.
Fast nummer till svarsgrupp/Menystyrning
Byt svarsgruppens mobilnummer mot ett fastnummer. Ett lokalt fast nummer kan t.ex. vara en viktig del av marknadsföringen.
Samtalsstatistik
Visar samtalsstatistik för svarsgrupper och användare, tillgängligt för administratören. Statistiken kan analyseras i grafer och tabeller eller exporteras. Finns behov av fler rapporter, anpassade rapporter och möjlighet att schema styra rapporter finns Samtalsstatistik Utökad.
Extranummer
Lägg till ytterligare fast eller mobilt nummer som inte är kopplat till en person eller grupp.
Konferens
Ger alla möjlighet att enkelt skapa telefonmöten direkt i Touchpoint-appen.
IP Telefon
Välj Bordstelefon för användare som vill komplettera sin mobil. Du väljer modell och köper telefon vid beställning. Finns behov av att ha en telefon i ett konferensrum eller på annat gemensamt ställe finns tillvalet Fristående telefon som inte tillhör en användare. Det är en enkel anknytning med begränsad funktion men som t ex kan vara med i en svarsgrupp. Du väljer modell och köper telefon vid beställning.
Vill du veta mer om Touchpoint?
Fyll i formuläret så kontaktar en rådgivare så snart som möjligt.
Support och guider
Hjälper dig att både komma igång och att arbeta vidare i Touchpoint.
Smart arbetsliv
Kunskap och tjänster för effektivt samarbete och möten på distans.