
Touchpoint - mobil växel för företaget
Våra rådgivare vägleder dig och ditt företag med den lösning som passar just era behov. Lämna dina kontaktuppgifter så ringer vi upp dig.
JOBBA EFFEKTIVARE MED MOBILVÄXEL
Ett missat samtal kan vara en förlorad kund. Med Touchpoint minimerar du den risken och kan ge dina kunder ett snabbt och proffsigt bemötande. Om du är upptagen i ett annat samtal lotsas kunden vidare till rätt person, utan att behöva vänta.
✓ Flexibel och prisvärd molntjänst
✓ Lätt att komma igång med
✓ Snabb service till kunden
✓ Pris: 59 kr/användare

TOUCHPOINT KONFERENS
Med Telia Touchpoint Konferens skapar du enkelt telefonmöten direkt i din befintliga Touchpoint app. En smidig lösning för det återkommande mötet eller det spontana gruppsamtalet.
✔ Fungerar direkt i Touchpoint appen
✔ Lätt att bjuda in till och delta i konferenser
Skaffa Touchpoint idag så får du testa Konferens utan extra kostnad i tre månader.

ENKEL OCH FLEXIBEL
Det är lätt att komma igång och ingen hårdvara behöver installeras. Med Touchpoint kan du lägga till eller ta bort funktioner. Du kan till exempel synka Touchpoint med Apple Watch där du kan enkelt uppdatera din hänvisningsstatus eller logga in och ut från svarsgrupper.

TESTA TOUCHPOINT
Ladda ner demoappen för Touchpoint och upptäck hur enkelt det är att använda Touchpoint.
1. Ladda ner appen Touchpoint i App Store eller Google Play.
2. Välj Testa appen.
Klar för användning.

UPPSTARTSHJÄLP
Nu kan du få all hjälp du behöver för att enkelt komma igång med Touchpoint. Kom igång enkelt och direkt med Touchpoint. En personlig tekniker installerar, konfigurerar och förklarar tydligt hur det funkar.
Flytta ditt mobilabonnemang till Telia och få ny mobil växel och/eller Office 365 till halva priset det första året.
Specificera i beställningsformuläret om du är intresserad av Uppstartshjälp.
Det här ingår:
Svarsgrupp med kö- och välkomstmeddelande
Ni kan exempelvis lägga in alla säljare i en svarsgrupp, så att alla inkommande samtal alltid hamnar hos någon som kan hantera ärendet. Även välkomstmeddelande och köfunktion ingår.
Inställningar direkt i appen
Som administratör har du tillgång till många inställningar, exempelvis alla användarfunktioner, direkt i appen. För mer avancerade inställningar finns ett webbgränssnitt.
Mobilnummer till alla – och fria samtal inom företaget
Alla samtal mellan era användare är kostnadsfria inom Sverige.
Överflyttning av samtal
Med hjälp av den lättanvända appen - flyttar du enkelt över ett samtal till en kollega. I appen hittar du företagskatalogen med alla kontakter.
Röstbrevlåda
Ni väljer enkelt vem som ska få SMS-avisering när det lämnats röstmeddelande till svarsgruppen.
Nummerpresentation
Välj om mobilnummer, fast nummer företagsnummer eller dolt nummer ska synas - när du ringer ut.
Support och användarstöd
Molntjänst där Telia ansvarar för drift och support.
Tilläggstjänster:
Fler svarsgrupper
Lägg till fler svarsgrupper där ni kan hjälpas åt att svara. Ge en eller flera svarsgrupper mer funktioner med tillägg Smart. Då kan fler samtal vara i kö, mer info kan lämnas till köande t ex köplats. Det finns också fler alternativ på hur samtal från kö ska fördelas.
Hänvisning och linjestatus
Se kollegors hänvisning/status och låt kunden få tydlig info. Linjestatus visar om kollegan är upptagen i samtal eller ledig.
Office 365 integration Kalendersynk
Kalendersynk för Touchpoint ger kunden möjligheten att koppla ihop Touchpoint-växeln med sin molnbaserade Office 365. Genom denna synk får kundens användare möjlighet att exponera sin kalenderinformation till kollegor och se kollegornas kalenderinformation i appen.
Fast telefonnummer till användare
Ger till exempel möjligheten att skilja på privata samtal och jobbsamtal. På så vis kan ni sätta specifika öppettider för användarens fasta jobbnummer medan mobilnumret kan vara öppet för samtal dygnet runt.
Fasta telefonnummer till svarsgrupper
Ett lokalt fast nummer kan exempelvis vara en viktig del av marknadsföringen.
Fasta nummerserier
Saknas fastnummer kan ni välja till en sammanhängande serie
Samtalsstatistik Bas
Administratören kan se samtalsstatistik för svarsgrupper och användare. Finns behov av fler rapporter, anpassade rapporter och möjlighet att schemastyra rapporter, välj Samtalsstatistik Utökad.
Menystyrning
Ger möjligheten att skapa talsvarsmeny där uppringaren själv styr samtalet till önskad funktioni ert företag.
Konferens
Ger alla möjlighet att enkelt skapa telefonmöten direkt i Touchpoint-appen.
Telefoniststöd
Ta hand om inkommande samtal på bästa sätt i ett gränssnitt på din dator.
Softphone
Ring och ta emot samtal i din dator.
IP-telefon
Komplettera din lösning med skrivbordstelefon.
Telia Svarsservice
Erfarna telefonister ger dina kunder ett personligt och professionellt bemötande, genom att ta hand om de samtal ni inte själva har möjlighet att besvara.
TELIA SVARSSERVICE
MISSA INGA SAMTAL
Integrerat med Touchpoint kan du få tillgång till professionella telefonister som tar emot och kopplar samtal till dig och dina kollegor.
SUPPORT
BEHÖVER DU HJÄLP?
På våra supportsidor kan du själv felsöka och felanmäla ärenden. Du kan även ringa supporten på 020-55 40 10.
RELATERAD LÄSNING
VÄXEL FÖR
SMÅFÖRETAGARE?
Behöver man en telefonväxel som småföretagare eller enmansföretagare? Ja, det finns flera fördelar.