Tre enkla steg:
Så kommer du igång med Telia Smart connect
.png)
Steg 1: Ladda ner appen
I appen Telia Smart connect hanterar du allt som har med er växel att göra – från personliga inställningar till överföring av samtal med mera.

Steg 2: Skaffa inloggningsuppgifter
Användarnamnet till Smart connect-växeln är ditt mobilnummer. Skriv in ditt nummer med landsnummer som detta exempel: 46732750284.
Lösenord skaffar du genom att skicka ett sms till +4741716100 med texten TSC PASSWORD. Du kan senare ändra till ett eget lösenord via din profil under inställningar.

Steg 3: Kom igång med appen
Vill du lära dig lite mer om hur Smart connect-växeln fungerar? Det finns en sida med samlade guider för Smart connect-växeln där du hittar svar på det mesta.
OBS: Du kan göra inställningar i appen men du kan inte ringa eller ta emot samtal innan Telia har aktiverat växeln på ditt företag.

Använd Telia Smart connect på datorn
Webbgränssnittet för Telia Smart connect är till för dig som använder växeln lite mer, exempelvis om du jobbar som administratör, telefonist, eller svarar på många samtal i ditt arbete. Du loggar in via länken nedan och med samma användaruppgifter som i appen. Webbgränssnittet ger dig tillgång till fler funktioner och du får en bättre överblick än i appen.
Vill du ringa eller svara på samtal via datorn i webbplattformen behöver du tillvalet Softphone. I webbplattformen kan du ladda ner applikationen Softphone Webb som komplement. Där har du tillgång till växel, företagskatalog och samtalslogg i ett litet och kompakt format.
Samlade guider
Vill du lära dig lite mer om hur Smart connect-växeln fungerar? Det finns en sida med samlade guider för Smart connect-växeln där du hittar svar på det mesta.
Supportnummer
Du kan alltid vända dig till Smart connect-supporten via telefon:
Från Sverige: 020-55 40 10
Från utlandet: +46 771 99 04 00
Du som har tillgång till Enterprise Servicedesk vänder dig istället dit.