Förändra eller säg upp ditt abonnemang

  • Administrera och ha koll på dina abonnemang

    MyBusiness administrerar du enkelt dina mobilabonnemang och mobila bredband. Du kan enkelt byta hastighet efter behov eller uppgradera ditt mobil abonnemang. Du hittar även information om aktuella beställningar och mycket mera.
     

  • Mobiltelefoni

    Gör så här för att förändra eller säga upp ditt abonnemang.

     

    Det är inte möjligt att nedgradera ett bundet abonnemang men det går bra att uppgradera. Obundna abonnemang går att nedgradera. Detta kan du enkelt göra via MyBusiness, eller smidigt via chatt, mail eller genom att ringa 90 400 så ordnar vi det.

     

    Sugen på mer data skicka ett sms till 71350 med texten Jobbmobilsurf så uppgrader du din datamängd på ditt jobbmobilabonnemang.

     

    Uppsägning

    Du tar kontakt med oss via mail eller ringer in på 90 400 så ordnar vi allt det praktiska.

    En (1) månads uppsägningstid gäller vid annullering, Detta gäller vid både skriftlig och muntlig uppsägning.
    En bekräftelse av uppsagt abonnemang kommer skickas till dig med det datum då abonnemanget kommer att upphöra. Samma datum upphör även ditt betalningsansvar.

     

    Inkommer en skriftlig uppsägning av abonnemanget ska denna, om den avser en juridisk person, vara underskriven av behörig person.

  • Fast telefoni

    Uppsägning

    Uppsägning kan ske per telefon, skriftligt eller via e-post. Om den avser en juridisk person ska den vara underskriven av behörig person.

    När du gör en skriftlig uppsägning med underskrift så stängs accessen på önskat datum. Uppsägningsdatumet sätts 3 månader framåt i tiden.

    Om du säger upp abonnemanget via e-post eller telefon där du vill ha stängningen genomförd omgående så stängs accessen tidigast efter sju arbetsdagar. Detta för att bekräftelsen ska hinna fram till er innan stängningen träder i kraft.

    Tänk på att 3 månaders uppsägningstid gäller för alla accesser. Vi skickar alltid ut en bekräftelse vid uppsägning.

     

    I övrigt så följer annullering Telias allmänna villkor.

  • Fast bredband

    Ring oss på 90 400 om du vill byta bredbandstjänst så ordnar vi det.

     

    Uppsägning

    Uppsägning kan ske per telefon, skriftligt eller via e-post. Om den avser en juridisk person ska den vara underskriven av behörig person. När du gör en skriftlig uppsägning med underskrift stängs accessen på önskat datum. Uppsägningsdatumet sätts 3 månader framåt i tiden.



    Tänk på att 3 månaders uppsägningstid gäller för alla accesser. Vi skickar alltid ut en bekräftelse vid uppsägning. Undantag finns vid byten av erbjudande.

     

    I övrigt så följer annulleringen Telias allmänna vilkor.