Hantera kontakter – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du använder och hanterar din kontaktlista i Touchpoint Plus-appen.

Genvägar och kontakthantering

I Touchpoint Plus-appen är kontaktvyn din startsida för att hjälpa dig optimera samtalshanteringen. Här har du möjlighet att söka upp dina och företagets kontakter, skapa favoriter och starta chattkonversationer.

Sök kontakt

För att snabbt hitta en specifik kontakt, ange namnet på den du söker i sökfältet högst upp under Kontakter.

Genvägar

Genom att trycka och hålla ner på en kontakt visas ett antal genvägar:

  • Ring

  • SMS

  • E-post

  • Dela

  • Lägg till som

    • Favorit -Kontakten blir favoritmarkerad och placeras på startsidan för snabbåtkomst.

    • VIP -En VIP-kontakt blir också markerad som favorit, skillnaden är att en VIP-kontakt kan tilldelas samtalsregler som är unika för just den kontakten.

    • Blockerad - Alla samtal från kontakten blockeras.

Chatt

Om du går in på en kontakt har du möjlighet att starta en chattkonversaion. För att chattfunktionen ska vara valbar behöver den du vill chatta med vara användare i Touchpoint plus, samt vara inloggad i appen eller i Softphone.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00