Aktivitet och hänvisning – Telia Touchpoint Plus

Genom att anpassa din aktivitetsstatus och hänvisning kan du välja om inkommande samtal ska vidarekopplas eller mötas av ett besked när du inte är tillgänglig. I den här guiden beskriver vi hur du enkelt ställer in din tillgänglighet i Touchpoint Plus-appen.

Välj aktivitet och ange regler för samtalshantering

Välj aktivitet

1. Öppna appen Touchpoint Plus i din mobiltelefon.

2. Gå till Jag-vyn genom att dra fingret från höger till vänster på displayen.

3. Tryck på den aktuella aktiviteten under AKTIVITET.

4. Välj önskad aktivitet.

5. Klart! Din valda aktivitet är nu aktiv.

Ange regler för aktivitet

1. Klicka på de tre prickarna till höger om din aktuella aktivitet i Jag-vyn.

2. På den nya sidan som finns det tre regler du kan ställa in för det den vala aktiviteten.

  • Tillgänglighet: Välj om du ska vara tillgänglig under den valda aktivitetsstatusen. Om aktiverad visas din valda aktivitetsstatus, men du är fortfarande tillgänglig för inkommande samtal.

  • Sluttid: Ange när du vill att aktiviteten ska sluta gälla. När sluttiden är passerad återgår du automatiskt till standardstatusen.

  • Vidarekoppling vid aktivitet: Välj vad du vill ska hända med samtalen under tiden din valda aktivitet är aktiv.

    • Standardvidarekoppling: Samtal vidarekopplas efter tidigare skapad vidarekoppling för aktiviteten. Detta anger du under VIDAREKOPPLING i tidigare steg (Jag-vyn).

    • Använd inte vidarekoppling: Samtal vidarekopplas inte. Den som ringer din anknytning möts av ett besked som meddelar din aktuella aktivitetsstatus.

    • Ange annan vidarekoppling: Ange ett valfritt nummer som du vill att samtal ska vidarekopplas till under tiden din valda aktivitetsstatus är satt att gälla.

3. När du satt regler för din valda aktivitet, tryck på bocksymbolen högst upp till höger för att spara.

4. Klart! Din valda aktivitet är nu aktiverad.

Schemalägg aktivitet

Om du vill schemalägga en kommande och/eller återkommande aktivitetsstatus kan du göra det genom att ange Framtida närvaro i appen.

1. Öppna appen Touchpoint Plus i din mobiltelefon.

2. Gå till Huvudmenyn genom att dra fingret från vänster till höger på displayen.

3. Välj Framtida närvaro.

4. Tryck på plustecknet högst upp till höger.

5. Välj vilka regler som ska gälla under tidsperioden.

  • Namn: Namnge den kommande eller återkommande aktiviteten.

  • Aktivitet: Välj vilken aktivitetsstatus som ska gälla under perioden.

  • Roll: Välj vilket nummer som ska visas utåt vid utgående samtal under perioden.

  • Notering: Lägga till en notering för perioden (valfritt).

  • Från: Välj när aktiviteten ska börja gälla.

  • Till: Välj när aktiviteten ska sluta gälla.

  • Tidzon: Välj vilken tidzon aktiviteten ska förhålla sig till.

  • Upprepa: Välj om du vill att aktiviteten ska vara återkommande.

6. När du satt regler för den valda tidsperioden, tryck på bocksymbolen högst upp till höger för att spara.

5. Klart! Aktivitetsperioden är nu schemalagd.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00