Service och reparation för avtalskunder

Ni som har ett avtalssortiment med Telia för inköp av mobiltelefoner eller andra enheter, kan här skicka in dessa för reparation. Om ni inte har ett ramavtal, besök istället Reparation av mobiltelefoner för registrering av service.

Serviceanmälan – Inskicksservice

Logga in via länken och klicka på ”Registrera ditt serviceärende”. När ärendet har registrerats får ni en bekräftelse via mejl. För att få fraktsedel och emballage, måste ni bocka i ”Skicka emballage och fraktsedel till mig” under rubriken ”Tilläggstjänster”. Ni skickar in den trasiga enheten tillsammans med servicekvittot (inlämningskvitto) ni fick i samband med registreringen.

Viktigt att tänka på innan du skickar in en trasig enhet för service
För att kunna felsöka den trasiga enheten behöver vi tömma den på allt innehåll, dvs göra en fabriksåterställning. Ni måste därför göra en säkerhetskopia av innehållet på enheten.

Funktionen ”Hitta min iPhone”, eller motsvarande på din Android eller Windows-enhet, måste vara avstängd. Kom också ihåg att ta ut simkort och eventuellt minneskort.

Skapa ärende

Serviceanmälan – Förskottsutbyte

När ert ärende registrerats via servicelänken, får ni en bekräftelse via mejl. Gör ni serviceanmälan innan kl. 14.00, skickas utbytesenheten som företagspaket redan samma dag och kommer normalt fram nästkommande dag. Tillsammans med utbytesenheten, finns en returfraktsedel som används för retur av er trasiga enhet.

Kom ihåg att posta med det serviceskvitto ni fick vid registreringen av serviceärendet.

Viktigt att tänka på innan ni skickar in en trasig enhet för service
För att kunna felsöka den trasiga enheten behöver vi tömma den på allt innehåll, dvs göra en fabriksåterställning. Ni måste därför göra en säkerhetskopia av innehållet på enheten.

Funktionen ”Hitta min iPhone”, eller motsvarande funktion på din Android eller Windows-enhet, måste vara avstängd. Kom också ihåg att ta ut simkort och eventuellt minneskort.

En kostnad tas ut om Mobylife fastställer att enheten inte är inom ramarna för garantin.

Skapa ärende

Sök serviceorder

Klicka här

SÖK SUPPORT