REPARATION AV MOBILA ENHETER FÖR KUNDER MED AVTALSSORTIMENT

Du som har ett avtalssortiment med Telia gällande inköp av t ex mobiltelefoner eller andra enheter, kan här skicka in din produkt för reparation. Om du inte har ett ramavtal, besök istället Reparation av mobiltelefoner för registrering av service.

Är du intresserad av ett inköpsavtal med Telia för produkter och tillbehör, vänligen kontakta hardwaresales@teliasonera.com

Serviceanmälan - Förskottsutbyte Företag

Förskottsutbyte Företag (tidigare Stafettbyte) är en servicetjänst som avtalas i samband med köp av ny enhet. Tjänsten innebär att du får en utbytesenhet innan du skickar in din trasiga enhet.

Ersättningsenhet inom 24 timmar
Förskottsutbyte är en onlinetjänst. Efter att du registrerat ditt ärende får du en bekräftelse via mail. Gör din serviceanmälan online innan kl 14.00 och ha en fungerande enhet inom 24 timmar. Transporttiden är en arbetsdag till kunder söder om Sundsvall och två dagar till kunder norr om Sundsvall och Gotland. Tillsammans med din utbytesenhet finns även en returfraktsedel att användas för inskick av din trasiga enhet. Kom ihåg att bipacka det inlämningskvitto du fick vid registrering av ditt serviceärende.

Viktigt att tänka på innan du skickar in din trasiga enhet för service
För att kunna felsöka din trasiga enhet behöver vi tömma den på allt innehåll. Du måste därför göra en säkerhetskopia av alla dina kontakter, bilder och annat du vill spara.

Om du aktiverat funktionen ”Hitta min iPhone”, eller motsvarande på din Android eller Windows-enhet, så måste du avaktivera den.
Kom också ihåg att ta ut sim-kort och minneskort.

Serviceanmälan - Inskicksservice

Inskicksservice är en onlinetjänst. Efter registrering får du en bekräftelse via mail och efter någon dag får du fraktsedel och emballage till den adress du angivit i din serviceanmälan. Du skickar in din trasiga enhet tillsammans med det inlämningskvitto du fick i samband med registreringen.

Viktigt att tänka på innan du skickar in din trasiga enhet för service
För att kunna felsöka din enhet behöver vi tömma den på allt innehåll. Gör därför en säkerhetskopia av alla dina kontakter, bilder och annat du vill spara.

Om du aktiverat funktionen ”Hitta min iPhone”, eller motsvarande på din Android eller Windows-enhet, så måste du avaktivera den.
Kom också ihåg att ta ut sim-kort och minneskort.

Sök serviceorder

För att söka efter en serviceorder och se status på ditt ärende, gå in på www.telecareservice.se och ange ditt serviceordernummer.

SÖK SUPPORT