Gå direkt till textinnehållet
  • Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail

Meny

  • Mobilt
  • Mitt Telia
  • Bredband
  • Tv & Streaming
  • Support
  • Kontakt

    Logga ut

    Logga in

Navigering för Mitt Telia

    • Logga in
    • Abonnemang
    • Koder
    • Appen Mitt Telia
    • Startsida
    • Abonnemang
    • Koder
    • Fakturor
    • Mina fakturor
    • E-faktura & Autogiro
    • Fakturaadress
    • Ärenden
    • Mina beställningar
    • Mina felanmälningar
    • Mina meddelanden
    • Mina förmåner
    • Mitt konto
    • Kontaktuppgifter
    • Information från Telia
    • Uppgifter för återställning

Navigering för Tv & Streaming

    • Tv & Streaming
    • Baspaket
    • Premiumpaket
    • Alla Tv & Streamingpaket
    • Sportpaket
    • UEFA Champions League
    • Allsvenskan
    • La Liga
    • SHL
    • Premier League
    • Hockeyallsvenskan
    • NHL
    • Film & seriepaket
    • C More
    • HBO Max
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • Viaplay
    • Tillbehör
    • Tv-boxar
    • Appar & tjänster
    • Mobilt
    • Mitt Telia
      • Logga in
      • Abonnemang
      • Koder
      • Appen Mitt Telia
      • Startsida
      • Abonnemang
      • Koder
      • Fakturor
        • Mina fakturor
        • E-faktura & Autogiro
        • Fakturaadress
        • Till Fakturor
      • Ärenden
        • Mina beställningar
        • Mina felanmälningar
        • Mina meddelanden
        • Till ärenden
      • Mina förmåner
      • Mitt konto
        • Kontaktuppgifter
        • Information från Telia
        • Uppgifter för återställning
        • Till mitt konto
    • Bredband
    • Tv & Streaming
      • Tv & Streaming
        • Baspaket
        • Premiumpaket
        • Alla Tv & Streamingpaket
        • Tv & Streaming
      • Sportpaket
        • UEFA Champions League
        • Allsvenskan
        • La Liga
        • SHL
        • Premier League
        • Hockeyallsvenskan
        • NHL
        • Sportpaket
      • Film & seriepaket
        • C More
        • HBO Max
        • Netflix
        • SkyShowtime
        • Viaplay
        • Film & seriepaket
      • Tillbehör
        • Tv-boxar
        • Appar & tjänster
        • Tillbehör
    • Support
    • Kontakt

  • Privat Företag Fastighetsägare

  • Webmail

Telia Care & Repair för företag

Service och reparation av mobiltelefoner, datorer och surfplattor.

Care & Repair Priser Villkor English

Auktoriserad service är en självklarhet för de flesta

Kanske är det just därför stora verksamheter och företag som Karolinska Institutet och ABB, myndigheter som Regeringskansliet och Riksgälden samt flertalet kommuner väljer Telia Care & Repair.

Förutom den värdefulla information som idag finns i våra mobiler, surfplattor och datorer så spenderar man ofta tusentals kronor när man köper en ny enhet. Då är det inte konstigt att man också är noga med vem som servar den om olyckan är framme. Service är bättre - både för din ekonomi och för miljön.

Sveriges säkraste och tryggaste Service

Sedan 1988 har vi levererat en trygg och säker service - något som idag kanske är viktigare än någonsin. Telia Care & Repair garanterar alltid konfidentiell hantering av data och 100% integritetssäker service.

Dessutom använder vi endast originaldelar och garanterar att din telefon, dator eller surfplatta fortfarande är 100% original efter service. Eventuell garanti fortsätter gälla som innan.

Våra servicecenter

I våra servicecenter får du hjälp direkt över disk.

Stockholm: Kungsgatan 36, samt Täby Centrum
Göteborg: Kungsportsplatsen 2
Sundsvall: Birsta City
Örebro: Marieberg Galleria
Jönköping: Asecs köpcentrum

Har du inte möjlighet att besöka våra servicecenter? Kom till din lokala Telia-butik eller registrera ditt ärende online för att skicka in din enhet.

Frågor och svar

  • Jag har inte Telia - kan jag få hjälp ändå?

    Ja - även du som har en annan operatör än Telia är varmt välkommen till oss!

  • Kan jag förlänga mitt abonnemang hos Telia Care & Repair?

    Nej - Telia Care & Repair är en renodlad serviceverksamhet. Vi kan därför tyvärr inte hjälpa dig med abonnemangsfrågor eller köp av hårdvara. Vi ber dig istället kontakta kundtjänst, eller besöka en av våra butiker.

    I Telia Care & Repair-butikerna finns ett stort utbud av tillbehör för att hjälpa dig att undvika framtida skador på din mobiltelefon - som skärmskydd och skal.

  • Kan jag få hjälp med annat än service av mobiltelefon, iPad och Mac hos Telia Care & Repair?

    Nej - Telia Care & Repair är en renodlad serviceverksamhet. Vi ber dig istället kontakta kundtjänst.

    I dagsläget utför vi service på Appleprodukter. Har du en annan tillverkare hjälper vi dig gärna att skicka in din enhet.

  • Behöver jag boka tid?

    Du behöver inte boka tid för att besöka oss, oavsett tillverkare eller fel.

    Du som är Apple-kund har möjlighet att boka tid genom att logga in med ditt Apple ID på  https://getsupport.apple.com eller genom att ringa 020-100 529.

  • Hur får jag ett kostnadsförslag?

    Lämna eller skicka in din enhet till något av våra servicecenter så undersöks din enhet av en certifierad tekniker som återkommer med ett kostnadsförlag på e-post. 

  • Vad ska jag tänka på innan jag lämnar in min enhet?

    1. Säkerhetskopiera din data
    2. Stäng av Hitta min iPhone/iPad
    3. Om du har Telia Försäkring - registrera försäkringsärende.

    Din enhet kommer att nollställas i samband med service och du ansvarar själv för din data.

  • Vad ska jag tänka på när jag hämtar ut min enhet från service?

    Ha ditt ordernummer och giltig ID-handling till hands.

  • Kan någon annan hämta ut min enhet åt mig?

    Ja - men du behöver på förhand meddela vår support att din enhet hämtas av ombud. Denne behöver även uppvisa giltig ID-handling för både dig och sig själv. 

  • Jag behöver hjälp med mitt Apple ID - till exempel att stänga av Hitta min iPhone eller att byta lösenord.

    Så här byter du lösenord till ditt Apple ID.

    Så här stänger du av Hitta min iPhone.

    Så här säkerhetskopierar du din Apple-produkt.

    Du kan även kontakta Apples support på telefon 020 100 529.

  • Hur mår egentligen batteriet i min iPhone?

    Batterier är en förbrukningsvara och försämras med tiden. Ett kemiskt åldrat batteri kan bland annat försämra batteritid och -kapacitet samt orsaka oväntade avstängningar. Vi kan hjälpa dig att byta batteri.

  • Hur hittar jag serie- och IMEI-numret på min iPhone?

    Mer information om hur du hittar serie- och IMEI-nummer på din iPhone.

Om Telia

  • Press och nyheter
  • Digitala Sverige
  • Framtidens nät
  • Jobba hos oss
  • Hållbarhet
  • Ledningsgrupp

Support

  • Driftinformation
  • Täckningskartor
  • Surfa säkert
  • Anmälan och överträdelser
  • Fakturahjälp
  • Webmail

Köpinformation

  • Leveransinformation
  • Betalningsalternativ
  • Autogiro & E-faktura
  • Överlåtelse
  • Allmänna villkor
  • Priser och produktblad

Kontakt

  • Kontakta oss
  • Butiker och återförsäljare
  • För fastighetsägare & brf
  • Telias nät och kablar
  • E-post till Telia
  • Om Telia
    • Press och nyheter
    • Digitala Sverige
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Till om Telia
  • Support
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Till support
  • Köpinformation
    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Allmänna villkor
    • Priser och produktblad
    • Till köpinformation
  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • För fastighetsägare & brf
    • Telias nät och kablar
    • E-post till Telia
    • Till kontakt
© Telia Sverige AB 556430-0142
Box 50077, 973 22 Luleå
Säte: Stockholm
  • Trygg kundkontakt 2019
  • Sustainable Brand Index 2022
Integritetspolicy | Cookies | Om webbplatsen