
Auktoriserad service är en självklarhet för de flesta
Kanske är det just därför stora verksamheter och företag som Karolinska Institutet och ABB, myndigheter som Regeringskansliet och Riksgälden samt flertalet kommuner väljer Telia Care & Repair.
Förutom den värdefulla information som idag finns i våra mobiler, surfplattor och datorer så spenderar man ofta tusentals kronor när man köper en ny enhet. Då är det inte konstigt att man också är noga med vem som servar den om olyckan är framme. Service är bättre - både för din ekonomi och för miljön.

Sveriges säkraste och tryggaste Service
Sedan 1988 har vi levererat en trygg och säker service - något som idag kanske är viktigare än någonsin. Telia Care & Repair garanterar alltid konfidentiell hantering av data och 100% integritetssäker service.
Dessutom använder vi endast originaldelar och garanterar att din telefon, dator eller surfplatta fortfarande är 100% original efter service. Eventuell garanti fortsätter gälla som innan.
Våra servicecenter
I våra servicecenter får du hjälp direkt över disk.
Stockholm: Rörstrandsgatan 39
Göteborg: Drottninggatan 2
Sundsvall: Birsta City
Örebro: Marieberg Galleria
Har du inte möjlighet att besöka våra servicecenter? Kom till din lokala Telia-butik eller registrera ditt ärende online för att skicka in din enhet.
Bli företagskund
Vi erbjuder anpassade servicelösningar - till exempel en företagsportal för enkel registrering och uppföljning av serviceärenden, service via post, lämna in över disk i butik och/eller få serviceärenden upphämtade/utlämnade vid arbetsplatsen. Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera era behov och önskemål.
Kontakta oss
Telia Care & Repair Kundsupport når du på 020 41 22 00 eller info-carerepair@telia.se
Frågor och svar
-
Jag har inte Telia - kan jag få hjälp ändå?
-
Kan jag förlänga mitt abonnemang hos Telia Care & Repair?
-
Kan jag få hjälp med annat än service av mobiltelefon, iPad och Mac hos Telia Care & Repair?
-
Behöver jag boka tid?
-
Hur får jag ett kostnadsförslag?
-
Vad ska jag tänka på innan jag lämnar in min enhet?
-
Vad ska jag tänka på när jag hämtar ut min enhet från service?
-
Kan någon annan hämta ut min enhet åt mig?
-
Jag behöver hjälp med mitt Apple ID - till exempel att stänga av Hitta min iPhone eller att byta lösenord.
-
Hur mår egentligen batteriet i min iPhone?
-
Hur hittar jag serie- och IMEI-numret på min iPhone?