Så gör vi ert hybridkontor smartare
Låt era medarbetare utvecklas, ta sig fram i arbetet och fatta besluten. När de behöver det. Där de faktiskt är.
Läs vår rapport om hur ni fixar hybridarbetet.
Pandemin tvingade oss ur våra gamla hjulspår, och nu har vi en chans att förändras och välja alternativ som är mer hållbara och som dessutom gör oss mer produktiva. Vilket arbetssätt landar ni i nu?
Hitta ett arbetssätt som stöttar verksamhetens mål på ett optimalt sätt, och formulera riktlinjer som ger IT ett ramverk för att erbjuda tjänster för det smartaste arbetslivet. Oavsett om ni är på plats, remote eller hybrid.
Det här är Smart arbetsliv.
-
Effektivt samarbete
Rätt verktyg underlättar ert arbete så ni kan arbeta mer resursoptimerat.
-
Möten på distans
Miljösmart, tidssparande och effektivt.
-
Rekrytera rätt talang
Välj rätt person för jobbet, oberoende av geografi.
På kontoret tisdag till torsdag?
De flesta verkar förlägga arbetsdagarna till mitten av veckan. Det märks inte minst på trängseln i kollektivtrafiken och på vägarna. Men det skapar såklart även andra problem. Från att kontoren gapar tomma blir det plötsligt för trångt och det är svårt att hitta både plats att arbeta vid såväl som mötesrum att boka. Är verkligen på och av mellan kontoret och hemma den bästa lösningen?
Instängd i ett rum hela dagen?
Att komma in till kontoret kan ge energi, underlätta samarbetet i en workshop eller helt vara ett slöseri med tid. Men om du är på kontoret, men sitter ändå och har back-to-back-möten i teams. Eller skyndar till ett mötesrum där det sen visar sig att resten av teamet jobbar hemma. Finns det inte en bättre lösning?
Utmaningarna blir till möjligheter
Enkelhet krattar manegen för kreativitet och samarbete
I vårt kundcase Dags för ett hjärnsmart arbetsliv? kan du läsa hur två av våra kunder främjar enkelhet genom att möta upp det faktiska behovet med smarta lösningar.
SEB har implementerat en AI-driven kunskapsbas som gör det enklare för deras kunder och personal att hitta rätt information. PE Bygg & Arkitektur har sedan länge anpassat sin plattform till ett flexibelt arbetssätt och gör konsekvent genomtänkta teknikval som stöttar affärsmålen på bästa sätt över tid.
Teknik som gör det enkelt att växla upp och växla ner
Under de senaste åren har många vant sig vid att utföra sitt arbete på distans. Även yrkesgrupper som tidigare inte haft någon möjlighet att arbeta någon annanstans än från den fysiska arbetsplatsen. Digitaliseringen har också gjort att vi som kunder, invånare och patienter har vant oss vid en helt ny typ av flexibilitet. Vi räknar med att kunna lösa allt fler ärenden själva på nätet, och vi vill ha snabb och personlig service oavsett om serviceupplevelsen är digital eller fysisk.
I kundcaset Flexibilitet som konkurrensfördel läser du om hur Kjell & Company använder Operator Connect för att ge deras kunder utmärkt service samtidigt som de underlättar vardagen för medarbetarna.
Enkla lösningar på massiva utmaningar

Upptäck Teams
Vi har vant oss vid ett annat sätt att arbeta. För vissa av oss har arbetet utanför kontoret passat bra, andra längtar tillbaka. Men många ser framför sig en hybrid där båda arbetssätten samexisterar.
När vi inte kommer gå tillbaka till precis hur det var innan, hur ska vi då integrera dessa två arbetssätt när ett möte består av människor på plats i ett konferensrum och andra som ringer in från var de sitter för stunden?
Upptäck hur vi kan integrera det fysiska mötet med det digitala.

ACE Knowledge
ACE Knowledge är en AI- och datadriven kunskapsbank. Och källan till all information ni behöver till er chatbot, smart FAQ, kundtjänst eller internt.
Med ACE Knowledge samlar du all relevant information så att både du och kunden får svaret på sin fråga precis när ni behöver den. En perfekt balans mellan teknisk innovation och mänsklig interaktion.

Jobba smartare med Operator Connect
Med Operator Connect kan ni nu koppla ert eget telefonnummer och ringa och ta emot samtal direkt i Teams. Över dator eller genom mobilappen. Operator Connect kan till och med ersätta ert befintliga växelsystem. Så att ni kan vara helt flexibla – på riktigt.

Mobil som tjänst
Mobil som tjänst är en enkel och effektiv helhetslösning för ert företags mobiltelefoni. Ni får de senaste mobilerna och surfplattorna till en fast månadskostnad och snabb support ifall ni skulle behöva hjälp med något.
Våra lösningar
Vill du veta mer?
Framtidens arbetsplats
Hur ser den ut? Se Mille Beckman, expert på digitalisering och förändringsledning, tala om förändringen den moderna arbetsplatsen står inför. Vad förväntar sig de bästa medarbetarna? Vilka nya arbetssätt krävs för att ligga i framkant?
Smart arbetsliv
översikt
Här har vi samlat alla produkter och tjänster för ett Smart arbetsliv.
Smart arbetsliv
Kunskapsbank
Arbetsplatsen är under förändring. För att lyckas krävs rätt teknik, rätt processer och förmågan att skapa engagemang.
Här har vi samlat de bästa råden ifrån våra ledande experter inom området.