-
Teckna direkt vid köp
-
Inga åldersavdrag oavsett hur gammal mobilen är
-
Snabb skadereglering
-
Låg självrisk
Mobilförsäkring för hela vardagen
Vi använder våra mobiler för allt mer på jobbet, det gör vardagen enklare. Men de har blivit dyrare att både köpa och reparera, och långt ifrån allt som kan hända täcks av garantier och vanliga företagsförsäkringar har ofta höga självrisker.
Därför har vi tagit fram en försäkring som hjälper företagare att skydda sina jobbmobiler vid stöld, överfall och vardagens alla olyckshändelser.
När gäller försäkringen?
Försäkringen skyddar vid:
• Olyckshändelser, exempelvis fukt och tappskador
• Stöld, rån och överfall
• Inbrott i låst lokal eller bil
• Förlust
• Brand, blixt och överspänning
• Otillåten användning
Försäkringen täcker inte:
• Slitage och ålderskador
• Fel som uppstår på grund av felaktigt användande
• Om du själv försöker laga mobilen
• Garantiåtaganden och säljarens ansvar enligt köplagen
• Stöld ur olåst bil eller olåst lokal
Fullständiga villkor
Mer om när, var och hur din försäkring täcker hittar du i förköpsinformationen och i de fullständiga villkoren.
Så tecknar ni försäkringen:
Telia Försäkring kan tecknas direkt när ni köper en mobil på telia.se eller i butik.
Försäkringen kostar ingenting under de första 3 månaderna. Därefter förnyas den automatiskt månadsvis till mobiltelefonen är 5 år, då den avslutas automatiskt. Ni kan när som helst säga upp försäkringen utan uppsägningstid.
Självrisk och månadspremie
Mobilens värde (inkl moms) | Pris | Självrisk |
---|---|---|
0 - 2 499 kr | 69 kr/mån | 300 kr |
2 500 - 4 499 kr | 69 kr/mån | 500 kr |
4 500 - 6 499 kr | 99 kr/mån | 750 kr |
6 500 - 9 999 kr | 129 kr/mån | 750 kr |
10 000 - 14 999 kr | 149 kr/mån | 750 kr |
15 000 kr och uppåt | 169 kr/mån | 750 kr |

Vill du anmäla ett försäkringsärende?
Vill du anmäla ett försäkringsärende? Klicka på knappen så kommer du direkt till vår supportsida, eller ring oss på 90 400. Från utlandet: +46 771 99 04 00.
Frågor och svar om Telia Försäkring
-
Behöver jag ett abonnemang för att teckna försäkringen?
-
Är det någon bindings- eller uppsägningstid?
-
Hur säger jag upp försäkringen?
-
Hur anmäler jag ett försäkringsärende?
-
Har ni ett försäkringsfaktablad som följer EU:s IPID-krav?
Telia Försäkring administreras av försäkringsförmedlaren WTW AB, som också administrerar skadeanmälningar på uppdrag av försäkringsgivaren Telia Försäkring AB.
WTW AB
Box 7273
103 89 Stockholm
08-463 89 50
teliaforsakring@willis.com
TELIA FÖRSÄKRING AB
169 94 Solna