
IT-hjälp
Den smarta tekniken som fixar ditt slöa wifi
Varför funkar inte skrivaren, är det möjligt att ha ett så segt wifi och hur återställer man filer från en kraschad hårddisk? Det är några av de många IT-problem som Sveriges småföretagare ställs inför varje dag.
Varför funkar inte skrivaren, är det möjligt att ha ett så segt wifi och hur återställer man filer från en kraschad hårddisk? Det är några av de många IT-problem som Sveriges småföretagare ställs inför varje dag.
– De tvingas lösa en mängd IT-strul vilket tar tid från kunderna och kraft ifrån att växa. Därför lanserar Telia en ny sorts IT-support – med målet att göra livet lättare för entreprenörer och småföretagare runt om i landet, säger Daniel Stark, affärsstrateg på Telia.
Supporten är uppbyggd i tre nivåer, Personlig tekniker, Tekniker online och Tekniker på plats.
Tekniker på plats innebär att du kan få hjälp med allt som är uppkopplat på ditt företag, till exempel applikationer, tjänster, hårdvara och nätverk. Du behöver inte vara Teliakund för att använda tjänsten. När du använder tjänsten Tekniker på plats vet du alltid vad det kostar att lösa ett problem eftersom det är fast pris som gäller.
”Du behöver inte vara Teliakund för att använda tjänsten”
– Det är inte bara IT-strul som vi kan lösa. Företagare kan också ringa oss om man känner att man vill göra saker annorlunda eller effektivisera. I många fall finns lösningarna redan i exempelvis nya molntjänster men man har inte tid eller kraft att ta tag i det, säger Daniel Stark.
Relaterad läsning
-
"IT är en stor tidstjuv för många företag"
Nu inleds en ny IT-era på svenska företag. Vi lanserar en ny tjänst som kan hjälpa dig med alla de IT-problem som kan uppstå på ett företaget.
-
Så skyddar du dig mot dataintrång
Är du rädd för att din jobbdator ska invaderas av ett elakt virus och krascha? I så fall är du inte ensam.
-
Undersökning: Det gör vi när IT:n strular
Krånglande IT är vardag på många svenska företag. Hur vi reagerar när det inte längre fungerar skiljer sig dock åt.