SÅ MYCKET TID LÄGGER SVENSKAR PÅ IT-STRUL VARJE VECKA

Slöa datorer, klent wifi, och krånglande skrivare – det är vardag på många svenska företag. Enligt en ny undersökning av Inizio upplever hälften av de tillfrågade ett IT-problem varje vecka.

Erbjudande

Slöa datorer, klent wifi, och krånglande skrivare – det är vardag på många svenska företag. Enligt en ny undersökning av Inizio upplever hälften av de tillfrågade ett IT-problem varje vecka.


– Krånglande IT är vanligt. Det skapar frustration och tar fokus från kärnverksamheten. I värsta fall så kan dataproblem, som krånglande kassor eller mailservrar innebära att företaget går miste om kunder och pengar, säger Daniel Stark, affärsstrateg på Telia.


Undersökningen, som fokuserar på IT-situationen på företag med upp till 100 anställda, visar också att IT-problemen är riktiga tidstjuvar – av de som svarat uppger 77 procent att de lägger upp till en halvtimme av sin arbetsdag per datastrul.

BOKA EN TEKNIKER PÅ PLATS

Vi kan hjälpa dig med all IT-support, oavsett vilken leverantör du har. Till ett fast pris på 1999 kr/löst ärende kommer en tekniker till dig och fixar ditt problem. Extra ärenden kostar bara 499 kr när din tekniker redan är på plats.

"DET BLIR OERHÖRT MYCKET TID PÅ ETT ÅR"





– Sett över ett år blir det oerhörda mängder tid som företagare och anställda lägger på att bara få IT:n att funka som den ska, säger Daniel Stark. 
För att hjälpa Sveriges alla företagare och anställda som kämpar med IT på arbetstid har nu Telia lanserat tre nya tjänster för att hjälpa Sveriges företagare: Personlig tekniker, Tekniker Online och Tekniker på plats.


– Vi erbjuder en lösning som frigör tid för de anställda och som inte ligger och kostar pengar när man inte behöver support. Med vårt fastpris vet du också alltid vad det kostar, säger Daniel Stark.

Om undersökningen
Undersökningen är gjord av Inizio på uppdrag av Schibsted Content Studio och Telia inom ramen för Schibsted/Inizios opinionspanel som speglar svenska folket. Målgruppen är personer som arbetar i företag med 100 anställda eller färre. Undersökningen omfattar 300 intervjuer under perioden 6-21 september 2016 och är genomförd som en webbundersökning.

RELATERAD LÄSNING

  • UNDERSÖKNING: DET GÖR VI NÄR IT:N STRULAR PÅ JOBBET

    UNDERSÖKNING: DET GÖR VI NÄR IT:N STRULAR PÅ JOBBET

    Krånglande IT är vardag på många svenska företag. Hur vi reagerar när det inte längre fungerar skiljer sig dock åt.

    Läs mer
  • SMARTA TEKNIKEN SOM FIXAR DITT SLÖA WIFI

    SMARTA TEKNIKEN SOM FIXAR DITT SLÖA WIFI

    Varför funkar inte skrivaren, är det möjligt att ha ett så segt wifi och hur återställer man filer från en kraschad hårddisk?

    Läs mer
  • "IT ÄR EN STOR TIDSTJUV FÖR MÅNGA FÖRETAG"

    "IT ÄR EN STOR TIDSTJUV FÖR MÅNGA FÖRETAG"

    Nu inleds en ny IT-era på svenska företag. Vi lanserar en ny tjänst som kan hjälpa dig med alla de IT-problem som kan uppstå på ett företaget.

    Läs mer