DET HÄR ÄR FRAMTIDENS NÄT

Fiber och mobilt ersätter delar av kopparnätet

framtidens nät

ERBJUDANDEN TILL ALLA BERÖRDA

 

Telia bygger Framtidens nät. Vi investerar i mobil- och fibernäten och stänger ner delar av det gamla kopparnätet. Våra nya tjänster är säkrare och har ofta bättre kapacitet än de som försvinner.

 

Om du berörs av förändringarna stängs dina fasta abonnemang av datumet angivet i det uppsägningsbrev du fått från din operatör. Beställ nya tjänster i god tid! Kontakta oss via intresseformuläret längst ner på sidan för beställning.

 

TELEFONI- OCH BREDBANDSERBJUDANDEN

Erbjudande

RING SOM VANLIGT MED JOBBMOBIL KONTORSTELEFONI

Behåll ditt fasta, inarbetade nummer och ring med en skrivbordstelefon optimerad för att fånga upp även svaga mobilsignaler.

Jobbmobil Kontorstelefoni Rörlig - 99 kr/mån*

- Fast & mobilt nummer
- Trådlös telefon, Huawei F685
- Öppningsavgift 0,65 kr
- Minutavgift 0,65 kr/min

Jobbmobil Kontorstelefoni Fastpris - 249 kr/mån*

- Fast & mobilt nummer
- Trådlös telefon, Huawei F685
- Fria samtal

*Erbjudande gäller vid tecknande av tjänst om minst 24 månader.

FORTSÄTT SURFA MED TELIA BREDBAND 4G

Skaffa en företaget en snabb och stabil uppkoppling via mobilnätet med vår kraftfulla router. Surfa via wifi eller anslut datorn direkt till routern.

Telia Bredband 4G, hastighet 2Mbit/s: från 279 kr/mån*

- Wifi-router, Huawei 5186
- 250 GB data**

Uppgradera hastigheten:
2-10 Mbit/s: 379 kr/mån
10-30 Mbit/s: 479 kr/mån
20-60 Mbit/s: 729 kr/mån

*Erbjudandet gäller vid tecknande av tjänst om minst 24 månader.
**Efter förbrukad datavolym kan du köpa ytterligare 250 GB eller så sänks hastigheten till 1Mbit/s.

Erbjudande

VÄXELLÖSNINGAR

Touchpoint


En flexibel och kostnadseffektiv växellösning i molnet för det mindre företaget.

Uppgradera till Touchpoint och vi bjuder på startavgiften och 3 fria månader! Erbjudandet gäller även för dig som idag inte har en växellösning.*

*Förutsätter att ni har mobilt företagsavtal eller ramavtal.

Touchpoint Plus


En lättanvänd, molnbaserad växellösning vars avancerade telefonitjänster passar det större företaget.

Byt till Touchpoint Plus och få mobilt företagsnät (förstärkt inomhustäckning) kostnadsfritt per användare*. Vi bjuder på startavgiften och 3 fria månader!

*Gäller vid avtalstid om minst 36mån.

ÖVRIGT

Smidiga alternativ vid god täckning


Har du bra mobiltäckning där du verkar kan du ringa med mobiltelefon och mobilabonnamang. Med tjänsten Mitt kontorsnummer behåller du ditt fasta telefonnummer.

Surfar du lite kan du beställa Telia Mobilt Bredband.

KOMMUNIKATIONSTJÄNSTER


Självklart erbjuder vi även mobila Internet of Thingslösningar och andra typer av maskinkommmunikation.

MER INFORMATION OM FRAMTIDENS NÄT

Nedan finner du en sida där vi har samlat mer information om Framtidens nät. Du finner också våra erbjudanden till privatskunder.

Vanliga frågor och svar

Varför görs den här övergången?

Delar av det gamla kopparnätet lever inte längre upp till kundernas ökade behov av mer kapacitet och bättre driftsäkerhet i takt med att alltfler använder moderna tjänster. Vi fortsätter därför arbetet med att modernisera och bygga ut näten för att kunna leverera nya och avancerade digitala tjänster till våra kunder. Samtidigt går vi över till modernare lösningar och framtidssäker teknik, främst via fiber eller mobilnäten.

Varför just de här stationerna?

Det är en kombination av gammal teknik, få och sjunkande antal kunder och god mobiltäckning från Telia. Inom vissa av dessa områden finns det dessutom fiber.

Vad händer om Telias täckning är dålig där jag bor?

Oftast fungerar det med routern/basenheten även när det inte går att använda en vanlig mobiltelefon inomhus. Om det inte skulle fungera kompletteras utrustningen med en utomhusantenn, som en tekniker monterar där signalen från mobilnätet är starkast.
Om du trots detta inte kan få en fungerande lösning från Telia finns andra operatörer som kan lösa dina behov.

Telia tar ansvar för att alla berörda kunder får information och vägledning till de alternativ för telefoni och bredband som finns på marknaden. Hos den operatörsneutrala kundtjänsten Telekomguiden kan du få opartisk information om vilka leverantörer du kan vända dig till för en ny lösning. I de få fall där alternativ helt saknas träder Post- och telestyrelsen in och säkerställer att den lagliga rätten till telefoni och bredband uppfylls.

Blir det fler förändringar senare?

Ja, modernisering och förbättringar av nätet är ett arbete som pågår hela tiden. Såväl kommuner och kunder kommer att få information i god tid.