Erbjudande

FÖRBÄTTRINGAR I DIN TELEFONITJÄNST

Våra kunder efterfrågar enkelhet och tydlighet – tjänster som är prisvärda och enkla att förstå. Vi har lyssnat, och därmed anpassat vår produktportfölj, för att bättre passa dina önskemål.

För dig som befintlig kund innebär det att vi förändrar din telefonitjänst, då vi går från rörligt pris till fastpris. Detta innebär flera fördelar för dig.

Slipp oförutsedda kostnader & krångliga fakturor då du alltid betalar samma summa varje månad
Samtals- och öppningsavgifter är därmed ett minne blott (för samtal inom Sverige)
Du behåller ditt nummer och vi ordnar allt med din nya faktura

Info för dig med Företagsabonnemang

Hur påverkas min kostnad?

Ditt nya pris blir 299 kronor ex. moms (tidigare 165 kr ex. moms plus trafikavgifter).

Påverkas mitt bredband kopplat till mitt Företagsabonnemang, om jag säger upp mitt Företagsabonnemang?

Ja, ditt bredbandsabonnemang kommer att sluta att fungera. Vill du att ditt bredband ska fortsätta att fungera kan du beställa tilläggstjänsten "Eget Kopparpar Bredband Start"(Engångsavgift: 780 kr, månadsavgift: 100 kr/månad).
 

Info för dig med Bredbandstelefoni

Hur påverkas min kostnad?

Ditt nya pris blir 159 kr/månad ex moms.

Påverkas mitt bredband kopplat till min Bredbandstelefoni, om jag säger upp min Bredbandstelefoni?

Nej, ditt bredband påverkas inte om du säger upp din bredbandstelefoni.

Allmänna frågor & svar

När börjar förändringen gälla?

1 februari 2018 uppgraderas befintliga abonnemang.

Behöver jag göra något?

Nej, förändringen sker automatiskt.

Påverkas mina andra abonnemang/avtal med Telia av den här förändringen?

Nej. Det är enbart Telia Företagsabonnemang eller Telia Bredbandstelefoni och till detta abonnemang knutna avtal som påverkas. 

Vad händer med mina gamla trafikavtal?

Eftersom trafikvillkoren ingår i det förändrade abonnemanget, upphör per automatik tidigare trafikavtal att gälla fr.o.m. den 1 februari 2018.

Vad kostar det att ringa till utlandet med det nya abonnemanget?

Utlandssamtal debiteras per samtal och minut enligt särskild prislista som du hittar här. Observera att denna prislista även ersätter prisavtal "Utland" tecknat före 1 december 2016.

Är det någon bindningstid på det nya abonnemanget?

Nej, det är ingen bindningstid. 3 månaders uppsägningstid gäller enligt Telias Allmänna Villkor.

Kan jag redan nu byta till det nya abonnemanget?

Ja, det är möjligt. Kontakta vår kundtjänst.

Finns det några begränsningar på hur mycket jag kan ringa med det nya abonnemanget?

De fria samtalen avser samtal till fasta och mobila nummer inom Sverige. Vid betalsamtal eller samtal till nummerupplysning tillkommer avgift till tjänsteleverantören. Utlandssamtal debiteras per samtal och minut enligt särskild prislista som ni hittar här.

Kommer mitt larm fortsätta fungera om jag säger upp mitt abonnemang?

Det är en fråga som endast din larmleverantör kan svara på.

Kommer min fax fortsätta fungera om jag säger upp mitt abonnemang?

Om du har en fax inkopplad mot Telia Företagsabonnemang eller Telia Bredbandstelefoni så kommer inte längre din fax att fungera.

Har ni andra alternativ för fast telefoni?

Självklart. Vi har ett brett utbud som täcker de flesta behov. Vi har listat våra mest populära abonnemang på denna sida. För fler förslag läs mer här, eller kontakta vår kundtjänst på 90 400, så hjälper vi dig.

Hur säger jag upp mitt abonnemang?

Ring vår kundtjänst på telefonnummer 90 400, så hjälper vi dig.

FINNS DET NÅGRA ANDRA ALTERNATIV?

Självklart! Vi har en mängd alternativ till fast telefoni, beroende på ditt och ditt företags behov. Här listar vi några. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst för frågor eller beställning av tjänst.