Erbjudande

FÖRBÄTTRINGAR I DITT FÖRETAGSABONNEMANG

Våra kunder efterfrågar enkelhet och tydlighet – tjänster som är prisvärda och enkla att förstå. Vi har lyssnat, och därmed anpassat vår produktportfölj, för att bättre passa dina önskemål.

För dig som befintlig kund innebär det att från och med 1 mars så förändrar vi innehållet för Telia Företagsabonnemang för fast telefoni, då vi går från rörligt pris till fastpris. För 299 kr i månaden ingår fria samtal inom Sverige i abonnemangsavgiften. Detta innebär flera fördelar för dig.

Slipp oförutsedda kostnader & krångliga fakturor då du alltid betalar samma summa varje månad
Samtals- och öppningsavgifter är därmed ett minne blott (för samtal inom Sverige)
Du behåller ditt nummer och vi ordnar allt med din nya faktura

FRÅGOR & SVAR

Varför gör Telia denna förändring?

Våra kunder efterfrågar enkla och prisvärda erbjudanden. Vi anpassar vår produktportfölj för att passa våra kunders efterfrågan av enkelhet och prisvärdhet.

Behöver jag göra något?

Du som redan har ett företagsabonnemang behöver inte göra något. Förändringen sker automatiskt fr.o.m. den 1 mars 2017.

När börjar förändringen gälla?

Den 1 december 2016 startar nyförsäljningen och fr.o.m. den 1 mars 2017 uppgraderas befintliga abonnemang.

Berörs alla kunder av förändringen?

Förändringen berör samtliga kunder som har Telia Företagsabonnemang, men förändringen kan ske vid olika tillfällen beroende på kundavtal. 

Påverkas mina andra abonnemang/avtal med Telia av den här förändringen?

Nej. Det är enbart Telia Företagsabonnemang och till detta abonnemang knutna avtal som påverkas. 

Hur påverkas min kostnad?

Det beror på hur du använder ditt abonnemang idag. Om du endast ringer samtal inom Sverige blir kostnaden samma varje månad, oavsett hur mycket du ringer. Tidigare fasta avgifter för prisavtal kopplat till Telia Företagsabonnemang upphör.

Den nya avgiften blir 299 kronor ex. moms (tidigare 165 kr ex. moms plus trafikavgifter).

Vad händer med mina gamla trafikavtal?

Eftersom trafikvillkoren ingår i det förändrade abonnemanget, upphör per automatik tidigare trafikavtal att gälla fr.o.m. den 1 mars 2017.

Vad kostar det att ringa till utlandet med det nya abonnemanget?

Utlandssamtal debiteras per samtal och minut enligt särskild prislista som du hittar här. Observera att denna prislista även ersätter prisavtal "Utland" tecknat före 1 december 2016.

Är det någon bindningstid på det nya abonnemanget?

Nej, det är ingen bindningstid. 3 månaders uppsägningstid gäller enligt Telias Allmänna Villkor.

Kan jag redan nu byta till det nya abonnemanget?

Ja, fr.o.m. 1 december 2016 är det möjligt att byta till det nya abonnemanget. Kontakta vår kundtjänst.

Finns det några begränsningar på hur mycket jag kan ringa med det nya abonnemanget?

De fria samtalen avser samtal till fasta och mobila nummer inom Sverige. Vid betalsamtal eller samtal till nummerupplysning tillkommer avgift till tjänsteleverantören. Utlandssamtal debiteras per samtal och minut enligt särskild prislista som ni hittar här.

Kommer mitt larm fortsätta fungera om jag säger upp mitt abonnemang?

Det är en fråga som endast din larmleverantör kan svara på.

Kommer min fax fortsätta fungera om jag säger upp mitt abonnemang?

Om du har en fax inkopplad mot Telia Företagsabonnemang så kommer inte längre din fax att fungera.

Vad händer med mitt bredband kopplat till mitt företagsabonnemang om jag säger upp mitt abonnemang?

Ditt bredbandsabonnemang kommer att sluta att fungera. Vill du att ditt bredband ska fortsätta att fungera kan du beställa tilläggstjänsten "Eget Kopparpar Bredband Start"(Engångsavgift: 780 kr, månadsavgift: 85 kr/månad).

 

Hur säger jag upp mitt abonnemang?

Längst ner på denna sida finns ett formulär, där du smidigt kan säga upp ditt nuvarande abonnemang. Du kommer få en bekräftelse via e-post där vi bekräftar att vi mottagit din annullering. Inom några veckor så får du en annulleringsbekräftelse via post. Uppsägningstiden är 3 månader.

Har ni andra alternativ för fast telefoni?

Självklart. Vi har ett brett utbud som täcker de flesta behov. Vi har listat våra mest populära abonnemang på denna sida. För fler förslag läs mer här, eller kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig.

FINNS DET NÅGRA ANDRA ALTERNATIV?

Självklart! Vi har en mängd alternativ till fast telefoni, beroende på ditt och ditt företags behov. Här listar vi några. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst för frågor eller beställning av tjänst.

JAG VILL SÄGA UPP MITT ABONNEMANG, HUR GÖR JAG?

Vill du avsluta ditt abonnemang, trots alla fördelar? Vi vill göra även detta steget så enkelt för dig som möjligt. Bara fyll i dina kontaktuppgifter i nedan formulär. Du kommer få en bekräftelse via e-post där vi bekräftar att vi mottagit din annullering.

Inom några veckor så får du en annulleringsbekräftelse via post. Uppsägningstiden är 3 månader, eller senast 1 mars 2017.