Telia återtar topp-placeringen för digital-tv enligt Svenskt Kvalitetsindex

Telia återtar förstaplatsen när Svenskt Kvalitetsindex, SKI, genomför sin årliga kundnöjdhetsmätning. Avgörande faktorer som tilltalar kunderna är kanalutbud, prisvärdhet och möjligheten att själva välja sitt innehåll.

Enligt SKI har digital-tv-branschen sett en nedgång vad gäller kundnöjdhet. Telia är dock en av endast två operatörer som går mot trenden. Jämfört med 2022 har kundnöjdheten för Telias tv-tjänster ökat med 2,4 punkter i SKI:s undersökning.

Under senaste året har Telia fokuserat på att förbättra kundupplevelsen både vad gäller användargränssnitt och innehåll. Sedan tidigare kan Telia också erbjuda unika tv-paket med filmer, serier eller sport, och under året har även innehåll för befintliga tv-paket breddats.

 Vi har breddat flera av våra tv-paket med Viaplay och TV4 Play+ och som alltid planerar vi för ännu mer innehåll framåt, säger Oscar Karlsson, chef för konsumentaffären på Telia.

Läs hela pressmeddelandet här.

För mer information om SKI:s undersökning, klicka här.