Hur gör du när en mobil plötsligt går sönder? Och hur ser du till att dina anställda snabbt kommer på plats med en ny företagstelefon? Att ständigt köpa ny hårdvara är varken tidseffektivt eller klimatsmart och just därför finns Mobil som tjänst. Vi hanterar dina mobiler cirkulärt med både service, reparation och återanvändning, och ser till att alla på företaget alltid har en fungerande telefon i handen.
Var tredje väljer Mobil som tjänst
En av tre företagskunder hos Telia väljer redan idag Mobil som tjänst. Det är en enkel och effektiv helhetslösning för ert företags mobiltelefoni. Ni får de senaste mobilerna och surfplattorna till en fast månadskostnad och snabb support ifall ni skulle behöva hjälp med något.
Vi hjälper er med allt från inköp och uppstart till service, reparationer och byten. När det behövs tar vi hand om era gamla mobiler, vissa återvinns och andra får nytt liv - självklart på ett säkert och noggrant sätt.
Du gör dina beställningar via vår företagswebbshop. Både vid totalt utbyte av företagets enheter och vid löpande utbyten över tid.

Det här ingår
Mobil som tjänst
Kostnadseffektiv tjänst för små och stora företag.
Färdigpaketerad lösning för företag som vill ägna mer tid åt sin kärnverksamhet.
Mobil eller surfplatta
Valfri mobil eller surfplatta som erbjuds i tjänsten.
Försäkring
Försäkring ingår med fast självrisk vid skador eller förlust.
Support på alla enheter
En enda supportingång för alla användarfrågor om tjänsten. Nås via telefon eller e-post.
Utbytesservice
Om olyckan är framme skickar vi en utbytesmobil till användaren dagen efter anmälan.
Monterat skal och skärmskydd
Mobilen levereras monterad med skärmskydd och skal av hög kvalitet.
Säker återlämning
När ni inte längre behöver mobilen ger vi den nytt liv eller återvinner den på ett hållbart sätt.
Asset Management
Administrera själv kostnadsställen, avtalstid och användarinformation för era mobiler och surfplattor.
Tillval: Telia Mobil Enrollment
Program för automatisk registrering av mobila enheter till ert eget MDM-/EMM-system. (Kostnadsfritt. Kontakta säljare för att aktivera tjänsten). Läs mer om Telia Mobil Enrollment här.
Leverans
Fri leverans till användaren ingår.
Mobil som tjänst Plus
Höga krav och specifika behov? Med Mobil som tjänst Plus kan vi verksamhetsanpassa sortimentet av hårdvara och tjänster utifrån era behov, med bland annat följande tillval:
Utbytesservice
Om olyckan är framme skickar vi en utbytesmobil till användaren dagen efter anmälan.
Kundunik konfiguration och leverans
Förmonterade skal, skärmskydd och simkort men även anpassade följebrev och uppstartskontroller.
Telia Mobile Enrollment
Hantering av mobila enheter med hjälp av Apple Business Manager, Google Zero Touch och Samsung KME.
Kundunik end-of-lease kommunikation
Skickas till användare kombinerat med nybeställningsenkät/datainsamling.
Telia Device Manager
En tilldelad kontaktperson som upprätthåller avtalssortiment, erbjuder rådgivning och utför anpassningar efter era önskemål.

ISO-certifierad partner
Vi är stolta över att vara den första miljöcertifierade mobil-, bredbands- och fastnätsoperatören i Sverige. Detta innebär att vi kontinuerligt utvecklar vårt kvalitets- och miljöarbete, och blir granskade i det. För dig som är kund innebär det trygghet och transparens.
Vår avvecklingsprocess sker i enlighet med ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 27001 (informationssäkerhet).

Frågor och svar
-
Vilka enheter ingår i Mobil som tjänst hos Telia?
-
Vad är månadspremien för försäkringen?
-
Vad ingår i supporten?
-
Vad innebär det att ni har företagsanpassad support?
-
Var vänder jag mig om jag behöver reparation?
-
Kan jag beställa till tillbehör?
-
Vad händer efter avtalstid?
-
Vad händer med återlämnade enheter?
Läs våra försäkringsvillkor.