RAMAVTAL
Telias ramavtal med Kammarkollegiet
Telia har en lång tradition av att bygga och ta ansvar för Sveriges kommunikationslösningar. Med tre statliga avtal inom tele- och datakommunikation på plats tar vi det arbetet vidare in i framtiden.
Kammarkollegiet har en mängd olika uppdrag från Regeringen, däribland att upphandla ramavtal mellan offentliga myndigheter och underleverantörer.
Efter upphandling har Telia idag tre ramavtal med Kammarkollegiet:
- Mobiltelefoner
- Telefoniprodukter
- Kommunikationslösningar.
Avtalat för kommunikationslösningar består i sig av fyra områden: kommunikationslösningar, telefoni, infrastruktur och samarbetslösningar.
Ramavtalen började gälla 1 januari 2019 och sträcker sig fyra år framåt.
Telia har tidigare haft ramavtal för fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster, kommunikation som tjänst.
Är du här för att göra ett avrop? Gå till avropa.se
Vill du veta mer om våra ramavtal kan du läsa vidare här nedan eller kontakta oss.
Våra kommunikationstjänster

Delområde 1
Kommunikationslösningar
Kommunikationslösningar omfattar tjänster inom de tre övriga delområdena telefoni, infrastruktur och samverkan. Det kan exempelvis vara operatörstjänster, WAN, LAN, inomhusnät, internet, växeltjänster, mobil anknytning i växel, molntjänster inom området, IoT, MDM, M2M, WiFi-calling, UC, Digitala möten, kontaktcenter, telefonisttjänster med mera.

Delområde 2
Telefoni
Ramavtalsområdet omfattar tjänster för tal, bild och data mellan parter via ett kommunikationsnät. Exempel på tjänster: Operatörstjänster, växel, mobil anknytning i växel, inomhusnät, automatisk telefonist. Vidare ingår även devices och MDM. Molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, videosamtal, digitala mötessamtal, säkerhet, funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning med mera ingår.

Delområde 3
Infrastruktur
Ramavtalsområdet omfattar tjänster för infrastruktur till kommunikationslösningar inom tele- och datakom. Exempel på tjänster: lnternet, WAN, LAN och WLAN. Vidare ingår även inomhusnät, Molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, säkerhet (såsom överbelastningsskydd, kryptering, brandväggstjänster etc.), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänster med mera.

Delområde 4
Samarbetslösningar
Ramavtalsområdet omfattar kommunikationstjänster för samarbete och samverkan mellan kunden och andra parter eller samverkan inom en kunds organisation. Exempel på tjänster som ingår: Kontaktcenter, Call Center och telefonisttjänst (med eller utan bemanning), digitala möten och Unified Communication (UC). Vidare ingår även säkerhet, devices som tjänst samt MDM, växeltjänster utan operatorstjänster, molntjänster med mera.