Vidarekoppla svarsgrupp med köfunktion i adminportalen

Gör dina ändringar i svarsgruppen genom att logga in på Telia Touchpoints adminportal.

En vidarekoppling med aktiverad köstatus kan genomföras när:

  • Svarsgruppen är stängd.
  • Medlemmarna inte är tillgängliga.
  • Samtalskön har nått en maxgräns.

Stängd svarsgrupp

Din svarsgrupp är stängd när de valda öppettiderna har passerat eller när du manuellt valt att stänga den. Hur du administrerar öppettider och stänger en svarsgrupp hittar du i guiden Schema och öppettider.

  1. Klicka på Svarsgrupper.
  2. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla.
  3. Klicka på Inkommande samtal.
  4. Under När svarsgruppen är stängd klickar du på Koppla vidare samtalet till och anger önskat nummer eller kontakt.
  5. Klicka på Spara ändringar.
  6. Klart!

Inga tillgängliga medlemmar

En medlem blir otillgänglig i svarsgruppen när användaren har en annan hänvisningsstatus än "Tillgänglig" eller är utloggad. Vidarekopplingen går även igenom när antalet ringförsök har passerat. Antal ringförsök kan du ange under Inkommande samtal.

  1. Klicka på Svarsgrupper.
  2. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla.
  3. Klicka på Inkommande samtal.
  4. Under När medlemmarna inte är tillgängliga klickar du på Koppla vidare samtalet till och anger önskat nummer eller kontakt.
  5. Klicka på Spara ändringar.
  6. Klart!

Samtalskön har nått en maxgräns

Maxgräns är en valbar funktion i svarsgruppens köinställningarna. Väljer du att använda maxgränser kan du vidarekoppla din svarsgrupp när någon av maxgränserna har uppnåtts.

  1. Klicka på Svarsgrupper.
  2. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla.
  3. Klicka på Köinställningar.
  4. Under Om samtalskön nått en maxgräns klickar du på Koppla vidare samtalet till och anger önskat nummer eller kontakt.
  5. Klicka på Spara ändringar.
  6. Klart!

SÖK SUPPORT