Hantera en telefonkonferens i Softphone

Med Touchpoint Konferens kan du skapa och hantera telefonkonferenser direkt i din Softphone. I den här guiden beskrivs hur du som användare av Softphone gör följande:

  • Skapar en ny konferens
  • Ansluter till en konferens
  • Ändrar en konferens
  • Raderar en konferens

Börja med att öppna eller logga in i Softphone på din dator. Har du inte har programmet installerat sedan tidigare kan du ladda ner det här:

Ladda ner och installera Softphone

Skapa en ny konferens

  1. Öppna Softphone.
  2. Gå till Verktyg i den övre menyraden.
  3. Välj Schemalägg ett möte.
  4. Klicka på plustecknet (Nytt möte) i högra hörnet.
  5. Fyll i och välj önskade inställningar för konferensen.
  6. Klicka på OK.
  7. Klart!

Det skickas automatiskt ut en inbjudan till deltagarna när konferensen skapas och en påminnelse 15 minuter innan konferensen börjar. Du kan ändra tid för detta genom att ändra Ställ in påminnelse.

Anslut till en konferens

  1. Öppna Softphone.
  2. Gå till Verktyg i den övre menyraden.
  3. Välj Schemalägg ett möte.
  4. Välj om du vill ta mötet via Softphone eller din mobiltelefon.
  5. Klicka på Anslut med ljud.
  6. Klart!

Det går även att ansluta till en konferens via instruktionerna du har fått i inbjudan/påminnelsen via sms.

Ändrar en konferens

  1. Öppna Softphone.
  2. Gå till Verktyg i den övre menyraden.
  3. Välj Schemalägg ett möte.
  4. Klicka på i-symbolen intill den konferens du vill ändra i listan.
  5. Fyll i och välj önskade inställningar för konferensen.
  6. Klicka på Uppdatera.
  7. Klart!

Raderar en konferens

  1. Öppna Softphone.
  2. Gå till Verktyg i den övre menyraden.
  3. Välj Schemalägg ett möte.
  4. Klicka på i-symbolen intill den konferens du vill ta bort i listan.
  5. Klicka på Ta bort och bekräfta sedan att du vill ta bort konferensen.
  6. Klart!

SÖK SUPPORT