Vanliga skäl till påminnelse och inkassokrav

Har du fått en påminnelse eller ett inkassokrav? Då kan det ha blivit något fel med din betalning. Om problemet inte är löst innan datumet som står på påminnelsen kommer ärendet att skickas till vårt inkassoföretag. De skickar i sin tur ut ett inkassokrav.

Vad kan jag göra nu?

Ring det nummer som står på påminnelsen: 0771 198800 eller inkassokravet: 0771 310300 för att kontrollera din betalningsstatus och vad som kan ha gått fel.

Varför har inkassokravet kommit till rätt adress men inte fakturan?

Vi och vårt inkassoföretag har olika databaser. Fakturor och påminnelser går till den adress du angav vid beställningen. Vårt inkassoföretag skickar betalningsföreläggande till företagets sätesadress eller till folkbokföringsadressen.

Vill du kontakta oss, klicka här.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT