Aktivera e-sim i Samsung Galaxy Watch

Vi hjälper dig att komma igång med Samsung Galaxy Watch och e-sim Klocka från Telia.

Innan du börjar

Det är viktigt att abonnemanget, mobilen och klockan har rätt förutsättningar för e-sim Klocka. Kontrollera följande innan du börjar:

  • Att abonnemanget stöds - skicka ett sms med texten Klocka till 4466 för att ta reda på om abonnemanget kan ha tjänsten e-sim Klocka. Detaljerad info finns i MyBusiness.
  • Du måste ha en Samsung Galaxy Watch LTE samt en Samsung Galaxy från A, J, Note eller S-serien.
  • Att du har ett konto till MyBusiness
  1. Galaxy Wearable-appen

    Öppna appen Galaxy Wearable i din Samsung-telefon.

  2. Mobiltjänst för din klocka

    Utan QR-kod
    En ny skärm med texten Mobiltjänst för din klocka syns nu på skärmen. Längst ned finns en rund cirkel med texten Jag har en QR-kod eller aktiveringskod bredvid. Klicka på cirkeln och därefter på Nästa

    Med QR-kod
    Scanna QR-koden med hjälp av din kamera i Galaxy Wearable-appen. Klicka sedan på Anslut.

  3. Logga in med MyBusiness

    Du blir ombedd att logga in med ditt MyBusiness-konto för att verifiera dig.

  4. Slutför din beställning Du får nu information om att genomföra din beställning i klockan. Du bockar i rutan Jag godkänner och klickar därefter på Köp-knappen. 
  5. Mobiltjänst för din klocka

    Du kommer nu tillbaka till sidan Mobiltjänst för din klocka där du får frågan om du vill ansluta din klocka till Telias nät. Klicka på Anslut nere i det högra hörnet. 

    Det tar några sekunder för klockan att genomföra anslutningen. När det står Klar nere i det högra hörnet klickar du där. 

SÖK SUPPORT