Konfigurera e-post Outlook 2010
Så här gör du för att lägga till ett nytt e-postkonto eller ändra ett befintligt i Outlook 2010.
-
Starta Microsoft Outlook 2010.
-
Välj Arkiv. Klicka på Info och Kontoinställningar.
-
Under fliken E-post. Välj Nytt.
-
Välj Konfigurera serverinställningar eller ytterligare servertyper manuellt.
Klicka på Nästa. -
Välj Internet-e-post. Klicka på Nästa.
-
Fyll i uppgifter enligt följande
Ditt namn: Skriv det namn du vill använda som avsändare.
E-postadress: Skriv din e-postadress.
Kontotyp: POP3 eller IMAP.
Server inkommande e-post: mailin.telia.com
Server utgående e-post (SMTP): mailout.telia.com
Användarnamn: Här skall du ange hela din e-postadress.
Lösenord: Här ska du ange lösenordet som står på din värdehandling.
Kräv säker lösenordsautentisering (SPA) ska inte vara ibockat.
Klicka på Fler inställningar. -
Under fliken Utgående server bocka i Den utgående servern kräver autentisering.
Klicka på OK. -
Klicka på fliken Avancerat. Ange 110 i rutan Inkommande server (POP3) eller 143 (IMAP). För POP3 bocka inte i rutan Servern kräver en krypterad anslutning (SSL). För IMAP se till att det står Ingen i rullisten för Använd följande typ av krypterad anslutning.
Ange 465 i rutan Utgående server (SMTP).
Vid Använd följande typ av krypterad anslutning välj SSL.
Klicka på OK. -
För att gå vidare klicka på Nästa. Ett nytt fönster öppnas upp.
Ett test på kontoinställningar görs och när det är klart, klicka på Stäng. -
Din e-postinstallation är nu färdig. Klicka på Slutför.