Konfigurera e-post Outlook 2010

Så här gör du för att lägga till ett nytt e-postkonto eller ändra ett befintligt i Outlook 2010.

  1. Starta Microsoft Outlook 2010.

  2. Välj Arkiv. Klicka på Info och Kontoinställningar.

  3. Under fliken E-post. Välj Nytt.

  4. Välj Konfigurera serverinställningar eller ytterligare servertyper manuellt.
    Klicka på Nästa.

  5. Välj Internet-e-post. Klicka på Nästa.

  6. Fyll i uppgifter enligt följande
    Ditt namn: Skriv det namn du vill använda som avsändare.
    E-postadress: Skriv din e-postadress.
    Kontotyp: POP3 eller IMAP.
    Server inkommande e-post: mailin.telia.com
    Server utgående e-post (SMTP): mailout.telia.com
    Användarnamn: Här skall du ange hela din e-postadress.
    Lösenord: Här ska du ange lösenordet som står på din värdehandling.
    Kräv säker lösenordsautentisering (SPA) ska inte vara ibockat.
    Klicka på Fler inställningar.

  7. Under fliken Utgående server bocka i Den utgående servern kräver autentisering.
    Klicka på OK.

  8. Klicka på fliken Avancerat. Ange 110 i rutan Inkommande server (POP3) eller 143 (IMAP). För POP3 bocka inte i rutan Servern kräver en krypterad anslutning (SSL). För IMAP se till att det står Ingen i rullisten för Använd följande typ av krypterad anslutning.
    Ange 465 i rutan Utgående server (SMTP).
    Vid Använd följande typ av krypterad anslutning välj SSL.
    Klicka på OK.

  9. För att gå vidare klicka på Nästa. Ett nytt fönster öppnas upp.
    Ett test på kontoinställningar görs och när det är klart, klicka på Stäng.

  10. Din e-postinstallation är nu färdig. Klicka på Slutför.

SÖK SUPPORT