Hantera serviceprofiler och accessrättigheter

  1. Klicka på rubriken Företag- och användarinformation och därefter på Användare. Här listas sedan befintliga användarkonton. I kolumnen Aktivitet kan du välja att definiera Serviceprofil och Accessrättigheter. Serviceprofil definierar vilka tjänster som användaren ska nå och Accessrättigheter definierar vilka specifika anläggningar som användaren ska kunna administrera.
     

  2. Klicka på Serviceprofil. Ett nytt fönster öppnas där du anger vilka tjänster och funktioner som användaren ska ha tillgång till. Klicka på Spara när du är klar.

  3. Under Aktivitet hittar du möjligheter att göra inställningar för användarens accessrättigheter. Klicka på Accessrättigheter.

  4. Här anger du vilka specifika brandväggar den aktuella användaren ska kunna se loggar ifrån och beställa regelverksförändringar för m.m. Använd knapparna MIN respektive MAX för att snabbt ange max- eller minimirättigheter. Klicka på Spara när du är klar.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT