Hantera användarprofiler

  1. Logga in på Secure Manager portalen.

  2. Klicka på Beställningar och därefter Gör ny beställning.

  3. Välj beställningstyp i rullgardinsmenyn. Exempelvis med NY SSL-VPN-profil. Endast de fyra nedersta valen är möjliga för tjänsten Telia Secure Remote User.

  4. Fyll i kontaktuppgifter för beställningen.

  5. När du valt Ny SSL-VPN-profil, fyll i profiluppgifter, och ange autentiseringsmetod. SecureID och Mobilcertifikat kan inte beställas. Klicka på Fortsätt.

     

  6. Nu kommer du till Webbfavoriter. Definiera och lägg till webbsidor som ni vill tillåta access till för SSL-VPN inloggning via webbläsare. Välj Lägg till och klicka sedan Fortsätt. Om det inte används, klicka direkt på Fortsätt.

     

  7. Nu kommer du till Terminaltjänster. Denna funktion ingår normalt inte i Telia Secure Remote User. Klicka på Fortsätt.

     

     

  8. Nu kommer du till Windows fildelning. Används fildelning definieras länken här. Klicka på Lägg till, klicka sedan på Fortsätt. Använder ni ingen fildelning, hoppa över detta, klicka direkt på Fortsätt.

     

  9. Definerad länk syns nu med namn och delningsstig.

  10. Nu kommer du till Tjänsten Citrix Web. Definiera länkarna för Citrix Web här. Klicka på Lägg till och klicka därefter på Fortsätt. Om Citrix Web ej används, klicka direkt på Fortsätt.

     

  11. Nu kommer du till Nätanslutning. Här anges DNS och eventuell IP-pool som ska delas ut.

  12. Klicka på Fortsätt.

  13. Nu kommer du till  Windows Secure Application Manager. Används Windows Secure Application Manager så definieras det här. Klicka på Lägg till och klicka därefter på Fortsätt. Om Windows Secure Application Manager ej används, klicka direkt på Fortsätt.

  14. Avslutningsvis ska du bekräfta beställningen.

SÖK SUPPORT