Fel vid inloggning e-legitimation tillförlitliga platser

Om du får felmeddelande i Internet Explorer som säger att "Du har inte loggat in", så kan det bero på en säkerhetsinställning i webbläsaren eller operativsystemet.

För vissa webbplatser som du litar på vill du inte att Internet Explorers säkerhetspolicy ska väga tyngre än att du kan använda tjänsten. Har du prövat övriga lösningar, men fortfarande får fel kan du lägga till de sidor du skall logga in på under Tillförlitliga platser (Trusted Sites).

Så här gör du

  1. Öppna Internet Explorer.

  2. Klicka på Verktyg (Tools), klicka sedan på Internetalternativ (Internet Options).

  3. Klicka på fliken Säkerhet (Security).

  4. Klicka på Tillförlitliga platser (Trusted Sites).

  5. Klicka på Platser (Sites).

  6. Här lägger du till https://cve.trust.telia.com. Du kan även lägga till de sidor där du tänker använda din e-legitimation, till exempel https://*.skatteverket.se och https://*.forsakringskassan.se.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT