Felsök isdn-anslutning

Följ de här enkla stegen om din isdn-anslutning har slutat att fungera.

  1. Lyser någon av lamporna på nätterminalen?

    Ja: Gå till punkt 2.

    Nej: Kontrollera om nätadaptern sitter ordentligt i vägguttaget och om vägguttaget fungerar. Om nätterminalen inte använder en nätadapter: fortsätt till punkt 2.

  2. Lyser lampan på nätterminalen som visar att den har kontakt med isdn-nätet?

    Ja: Gå till punkt 3.

    Nej: Felanmäl din anslutning.

  3. Felet ligger antagligen i utrustningen. Kontrollera följande punkter:
    • Är utrustningen ansluten med korrekt kabel till nätterminalen?
    • Är modularkontakterna korrekt insatta både i nätterminalen och i utrustningen?
    • Har utrustningen strömförsörjning via nätadapter, batteri, dator eller dylikt?
    • Är eventuella inställningar av utrustningen korrekta?
    • Om det är möjligt, försök att starta om utrustningen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT