Anmäl ett försäkringsärende

Har din mobiltelefon fått en skada eller blivit stulen och du vill göra en anmälan? Nedan hittar du information om hur du gör en anmälan. 

Stulen eller försvunnen telefon

Om din telefon är stulen eller försvunnen måste du spärra abonnemanget. Du kan spärra ditt sim-kort genom MyBusiness eller genom att ringa vår kundtjänst. Du ombeds då att:

  • Ange ditt mobilnummer.
  • Ange ditt organisationsnummer.
  • Ange om du vill spärra och/eller beställa nytt sim-kort.


För att gå vidare i försäkringsprocessen krävs även en polisanmälan. Polisen kommer att ge dig ett diarienummer vilket du senare kommer kunna använda tillsammans med telefonens IMEI-nummer för att spärra telefonen. 

Om din telefon är skadad

Skadad mobiltelefon måste lämnas till en Telia-butik eller en reparationsverkstad godkänd av Telia. Du kan också göra en anmälan direkt här. Om den skadade mobiltelefonen inte kan repareras ersätts den. Försäkringsersättning lämnas genom reparation av mobiltelefonen eller med en ny eller reparerad mobiltelefon med ett värde upp till 15 000 kr (ex. moms).

 

Gör en anmälan till försäkringsmäklaren

  1. Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis.
  2. Välj företagskund under Typ av abonnemang och ange telefonnummer och organisationsnummer.
  3. Klicka på Anmäl skada.
  4. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och klicka på Nästa för att skicka in din skadeanmälan.

 

Följ din skadeanmälan

Vill du följa din skadeanmälan kan du göra det direkt på webben via vår försäkringsmäklare Willis. Logga in på sidan genom att ange ditt mobilnummer samt organisationsnummer.

Har du frågor om din anmälan?

Kontakta vår försäkringsmäklare som administrerar skadeanmälningarna på uppdrag av försäkringsgivaren. Du kan nå dem via att telefon på 08-463 89 50 eller genom att skicka ett mejl till teliaforsakring@willis.com.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT