Anmäl ett försäkringsärende
Har din mobiltelefon fått en skada eller blivit stulen och du vill göra en anmälan?
- Stulen eller försvunnen telefon
Om din telefon är stulen eller försvunnen måste du genast spärra abonnemanget och göra en polisanmälan. Du kan spärra ditt sim-kort genom att ringa kundtjänst på nummer 90 400. Du ombeds då att:
- Ange ditt mobilnummer.
- Ange om du vill spärra och/eller beställa nytt kontantkort
- Ange ditt organisationsnummer.
Befinner du dig i utlandet ringer du +46 771 99 04 00.
För att gå vidare i försäkringsprocessen krävs även en polisanmälan. Polisen kommer att ge dig ett diarienummer vilket du senare kommer kunna använda tillsammans med telefonens IMEI-nummer för att spärra telefonen. Detta nummer finner du på telefonens kartong. - Om din telefon är skadad
Skadad mobiltelefon måste lämnas till en Telia-butik eller en reparationsverkstad godkänd av Telia. Det går också bra att göra en anmälan direkt här. Om den skadade mobiltelefonen inte kan repareras ersätts den. Försäkringsersättning lämnas genom reparation av mobiltelefonen eller med en ny eller reparerad mobiltelefon med ett värde upp till 15 000 kr (ex. moms).
- Gör en anmälan till försäkringsmäklaren
- Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis.
- Ange telefonnummer och organisationsnummer. Du måste välja företagskund under Typ av abonnemang för att få upp dessa val.
- Klicka på Anmäl skada.
- Fyll i de uppgifter som efterfrågas och klicka på Nästa för att skicka in din skadeanmälan.
- Följ din skadeanmälan
Vill du följa din skadeanmälan kan du göra det direkt på webben via vår försäkringsmäklare Willis. Logga in på sidan genom att ange ditt mobilnummer samt organisationsnummer.
- Har du frågor om din anmälan?
Kontakta vår försäkringsmäklare som administrerar skadeanmälningarna på uppdrag av försäkringsgivaren. Ring på 08-463 89 50 eller skicka ett mejl till teliaforsakring@willis.com.