REPARATION AV MOBILTELEFON

Här kan du beställa reparation av din mobiltelefon oavsett om du har garanti kvar eller inte. Dessutom ger vi 3 månaders garanti för utförd service.

Såhär beställer du en reparation

  • Fyll i dina uppgifter i formuläret för reparation av mobiltelefon och bekräfta din anmälan.
     
  • Efter din anmälan får du en e-postbekräftelse med serviceordernummer och länk till en sida där du kan följa ditt ärende.
     
  • Vi skickar emballage och fraktsedlar till dig som du ska använda för att skicka in din mobiltelefon. Om möjligt bifoga kvitto/följesedel tillsammans med din telefon.

Eftersom vi behöver tömma din mobiltelefon på innehåll för att kunna felsöka din mobil bör du göra en säkerhetskopia av alla dina kontakter, bilder och annat du vill spara. Glöm inte heller att ta ut sim-kort och minneskort innan du lämnar in mobilen.

Har du en iPhone kan du själv göra en felsökning innan du bestämmer dig för att skicka den på reparation. Felsökningen gör du genom iPhone-assistenten.

Om mobilen är trasig redan vid leverans

Om din nya mobiltelefon är trasig vid leverans, och skadan inte är en transportskada, ska detta anmälas till Telia inom två dagar från det att du fått mobilen. Efter godkänd kontroll skickar vi en ersättningsprodukt till dig. Men om du misstänker transportskada ska du omedelbart meddela ditt utlämningsställe.

Vi reparerar mobilen även om garantitiden gått ut

Vilken garantitid som gäller för dig och din mobiltelefon kan du se på följesedeln du fick med din leverans. Om du köpt mobilen i en av våra butiker gäller kvittot som garantibevis. Garantin räknas från den dag du fått mobiltelefonen och gäller funktionsfel, till exempel att det inte går att ringa, skicka sms eller fotografera.

Även om din garantitid har löpt ut kan du skicka in din mobiltelefon för reparation. Dock får du själv stå för reparationsavgifterna.

Undersökningsavgift

Om reparationen inte omfattas av garantin, eller om du inte har någon garanti, får du ett kostnadsförslag från vår servicepartner. Om du vill ha tillbaka mobilen utan reparation får du betala en undersökningsavgift på 344 kronor inkl. moms. Samma gäller om serviceverkstaden inte hittar något fel eller om du har gjort en felaktig inställning.

Tackar du nej till kostnadsförslaget och inte vill ha din terminal tillbaka får du betala en skrotningsavgift på 263 kronor inkl moms.

SÖK SUPPORT