ACE Knowledge
Från marknadsplats till helhetslösning för det digitala kundmötet
Din kund har vant sig vid en hög servicenivå och jämför er inte bara med företag i samma bransch utan alla branscher. Så oavsett storleken på ert företag eller vilken verksamhet ni bedriver behöver ni finnas där. Precis då kunden behöver er.
Frågor kan uppstå innan, under och efter ett köp. Uppstår en fråga i checkout gäller det att snabbt kunna besvara den för att kunden inte ska lämna. Men att finnas där är lika viktigt för att bibehålla en god relation även efter ett köp.
Med ACE Knowledge samlar du all relevant information så att både du och kunden får svaret på sin fråga precis när ni behöver den. En perfekt balans mellan teknisk innovation och mänsklig interaktion.
Det här är Telia ACE Knowledge
-
Underlätta för kunden
Låt kunden lättare hitta svaret själv på sin fråga
-
Sänk era kostnader
Minska kontakt direkt till kundtjänst med Chatbot och smart FAQ
-
Lätt att vara ny på jobbet
Med en smart kunskapsbank enkelt sätt hade tillgång till hela organisationens samlade kunskap – även som ny.
Kunden vill själv hitta svar på sin fråga
Enligt Frost & Sullivan har 95% av alla kunder inget emot att själva hitta svaret på sin fråga. De vänder sig då ofta till webben. Problemet uppstår när de inte enkelt kan hitta vad de söker. För många ingångar gör att kunden ofta hamnar i en situation av att kopplas runt mellan olika kontaktingångar för att hitta rätt. För få kontaktingångar gör att kunden inte alls når fram.
20% av tiden går åt till att leta information
Väl hos kundtjänst lägger medarbetaren i snitt 20% av sin tid (enligt Gartner) på att förstå kundens fråga och att söka efter rätt information i olika system. Det ska inte krävas en erfaren medarbetare för att snabbt kunna hitta rätt. Om informationen inte är överskådlig och lättillgänglig för även nya medarbetare gör det kundtjänstorganisationen extra sårbar.

Skapa en egen kontaktstrategi och underlätta för både er och kunden
Med en gedigen kontaktstrategi når ni kunden med rätt information precis där hen befinner sig. ACE Knowledge hjälper er att styra till rätt kontaktingång baserat på fråga eller var på er hemsida som kunden befinner sig just nu eller vilken tid på dygnet det är och såklart den fråga kunden behöver svar på. En fråga som uppstår i kassan behöver till exempel snabbt besvaras för att inte missa ett köp.

Från förstudie till nöjdare kunder
Vi hjälper till hela vägen. Från förstudie tills dess att nu går live med ACE Knowledge till det fortsätta utvecklingsarbetet.
Med en förstudie baserat på den data ni har på kunden och de frågor som ställs oftast till kundtjänst skapar ni den bästa grunden att stå på i ert utvecklingsarbete av en bättre kundtjänst.
Baserat på var kunden befinner sig och de kontaktvägar hen väljer följer information om vad kunden letar efter vilket möjliggör för en sömlös växling mellan kontaktvägar och varken kunden eller kundtjänst behöver börja från början för att lösa ett problem.
Det här är ACE Knowledge
ACE Knowledge är en AI- och datadriven kunskapsbank. Och källan till all information ni behöver till er chatbot, smart FAQ, kundtjänst eller internt.
Hantera allt från en platform
ACE Knowledge låter dig skapa guider, träna er chatbot, skapa användargränssnitt och skapa affärsregler för tjänsten enkelt och snabbt. Allt på samma plats.
Anpassa gränssnittet
Smart FAQ, intern kunskapsbank eller chatbot. I ACE Knowledge gränssnitt kan du dela rätt information till rätt person, oavsett kanal. Det är enkelt att anpassa gränssnittets utseende så att det matchar organisationens grafiska profil och ser lika bra ut på datorn, surfplatta som mobil.
Flera smarta funktioner
Vill du veta mer om ACE Knowledge?
Fyll i formuläret så kontaktar en rådgivare så snart som möjligt.