IBD HOME
En mobilbaserad tjänst för att underlätta vardagen för personer som lever med IBD (Inflammatory Bowel Disease). Med IBD Home kan patienten själv ta prover hemma, få snabba svar och dela resultatet med sin läkare.
✓ Större kontroll och mindre stress för patienten
✓ Tätare kontroller ger vårdgivaren bättre underlag för behandling
✓ Bättre underlag för forskning och utveckling

kundcase
DELAKTIGHET OCH FRIHET
Om IBD-patienters delaktighet och vårdens förmåga att hjälpa fler människor är ambitionen, så är införandet av Telias mobilbaserade tjänst IBD Home på Capio S:t Görans Sjukhus ett lysande exempel på ett lyckat samarbete.

kundcase
”Jag älskar IBD Home!”
IBD Home låter Cornelia Flood ta provet hemma i lugn och ro och provsvaren är omedelbart tillgängliga i appen, och förs samtidigt över till hennes vårdgivare.

så går det till
- Intresserade patienter anmäls till IBD Home av sin vårdgivare.
- Patienten får ett välkomstmejl med instruktioner och länkar för att laddar ner apparna Telia HomeCare och IBDoc.
- Genom appen beställer patienten ett testkit för uthämtning på valfritt apotek.
- Med hjälp av hemtestet och apparna utför patienten testet och svarar på frågeformuläret hemma. När detta är utfört visas resultatet i appen samtidigt som det skickas till vårdgivaren.
- Hos vårdgivaren presenteras resultaten i en graf. Avvikande värden signalerar rött och att patienten behöver uppföljning.
Support
Vid frågor om tekniska problem, kontakta:
support-ehealth@teliacompany.com eller 0771-19 20 84
Vid frågor om provtagning, sjukdom eller din behandling, kontakta din vårdgivare.