Skapa kö i Telia Smart connect

Med köfunktionen har du möjlighet att bestämma vilka medlemmar som ska besvara samtalen, sätta servicenivå och bearbetningstid. I den här guiden beskriver vi hur du skapar en ny kö via webbgränssnittet i Telia Smart connect.

Logga in i webbgränssnittet

För att skapa och hantera en kö behöver din användarprofil ha rollen administratör i växeln.

Du gör dina inställningar genom att logga in i webbgränssnittet för Telia Smart connect.

Skapa kö

  1. Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
  2. Välj Köer.
  3. Klicka på plus-tecknet (Lägg till kö).
  4. Ange önskat namn för kön.
  5. Klicka på Spara.
  6. Välj den kö du precis skapat i listan under Köer.
  7. Klicka på plus-tecknet (Lägg till medlem) och markera den eller de du önskar lägga till.
  8. Klicka på Lägg till medlem.
  9. Om önskat, välj Inställningar i rullisten högst upp till vänster i kö-rutan, ange önskade inställningar och klicka på Spara.
  10. Klart!
     

För ytterligare köinställningar och möjlighet att knyta ihop ett samtalsflöde med andra funktioner väljer du Telefoniinställningar och öppnar Visuell Admin.

SÖK SUPPORT