Skapa kö i Telia Smart connect
Med köfunktionen har du möjlighet att bestämma vilka medlemmar som ska besvara samtalen, sätta servicenivå och bearbetningstid. I den här guiden beskriver vi hur du skapar en ny kö via webbgränssnittet i Telia Smart connect.
Logga in i webbgränssnittet
För att skapa och hantera en kö behöver din användarprofil ha rollen administratör i växeln.
Du gör dina inställningar genom att logga in i webbgränssnittet för Telia Smart connect.
Skapa kö
- Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
- Välj Köer.
- Klicka på plus-tecknet (Lägg till kö).
- Ange önskat namn för kön.
- Klicka på Spara.
- Välj den kö du precis skapat i listan under Köer.
- Klicka på plus-tecknet (Lägg till medlem) och markera den eller de du önskar lägga till.
- Klicka på Lägg till medlem.
- Om önskat, välj Inställningar i rullisten högst upp till vänster i kö-rutan, ange önskade inställningar och klicka på Spara.
- Klart!
För ytterligare köinställningar och möjlighet att knyta ihop ett samtalsflöde med andra funktioner väljer du Telefoniinställningar och öppnar Visuell Admin.