Hantera tillgänglighet via webbgränssnittet för Telia Smart connect

Genom att anpassa din tillgänglighet i växeln får den som ringer snabbt besked om varför du inte har möjlighet att svara. Du kan manuellt välja när din status ska börja gälla och när den ska återställas, eller låta växeln sköta det åt dig efter satta tider. I den här guiden beskriver vi hur du enkelt ställer in din tillgänglighet via webbgränssnittet.

Ändra tillgänglighet

1. Logga in i webbgränssnittet för Telia Smart connect.

2. Gå till Min profil (användarikonen högst upp till höger)

3. Klicka på fliken Tillgänglighet (kalender ikonen).

4. Under Tillgänglighet har nu möjlighet att välja din frånvarostatus.

  • Tillgänglig
  • Möte
  • Lunch
  • Semester
  • Upptagen
  • Frånvarande
  • Gått för dagen

5. Välj tid när du vill att statusen återställs eller hur länge du kommer vara frånvarande.

6. Klicka på Aktivera.

7. Klart!

Hantera samtalsstyrning vid ändrad tillgänglighet

När du valt frånvarostatus har du möjlighet att ange inställningar för vad som ska hända med inkommande samtal under tiden du är frånvarande.

1. Klicka på [vald status] inställningar.

2. Du får nu dessa val:

  • Vid samtal - Välj vart samtalet ska styra (direkt vidarekoppling).
  • Vid upptaget - Välj vart samtalet ska styra om du är upptagen i annat samtal.
  • Frånvarobesked - Välj om du vill att det ska spelas upp ett automatiserat besked som talar om din frånvarostatus.
  • Ljudmeddelande - Välj ett inspelat ljudmeddelande som spelas upp när du har vald frånvarostatus.

3. Klicka på Spara.

4. Klart!

SÖK SUPPORT