Stöldspärra din mobil
Om din mobil har blivit stulen kan du spärra simkortet via MyBusiness eller via vår kundtjänst. Vill du stöldspärra själva mobilen behöver du först göra en polisanmälan och ha ditt diarienummer till hands.
Spärra simkortet på MyBusiness
- Logga in på MyBusiness och klicka på Hantera.
- Klicka på rubriken Mobil telefoni och klicka på det abonnemang som du vill spärra.
- Under Inställningar väljer du Administera simkort.
- Bekräfta genom att klicka på Spärra simkort.
Spärra simkortet via automatisk kundtjänst
Ring 455 (fungerar endast från ett Telia-abonnemang). Om du ringer från en fast- eller annan mobil ringer du 020-411 000 för att spärra ditt simkort. Befinner du dig i utlandet ringer du istället +46 771 41 10 00. Du ombeds då att:
- Ange ditt mobilnummer.
- Ange om du vill spärra och/eller beställa nytt simkort.
- Ange ert organisationsnummer, eller ditt personnummer om du har enskild firma.
Stöldspärra mobilen
Gör en polisanmälan och kontakta sedan kundtjänst på 90 400, ha ditt diarienummer till hands.