Spärra simkort och mobil

Om din mobil har blivit stulen kan du spärra simkortet via MyBusiness eller via vår kundtjänst. Vill du stöldspärra själva mobilen behöver du först göra en polisanmälan och ha ditt diarienummer till hands. 

Spärra simkortet på MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness och klicka på Hantera.
  2. Klicka på rubriken Mobil telefoni och klicka på det abonnemang som du vill spärra.
  3. Under Inställningar väljer du Administrera simkort.
  4. Bekräfta genom att klicka på Spärra simkort.

Spärra simkort via automatisk kundtjänst, telefonnummer:

Från Telia mobilabonnemang: 455
Från en fast eller annan telefon: 020-411 000
Från Utlandet: +46 771 411 000

Du ombeds då att:

  1. Ange ditt mobilnummer.
  2. Ange om du vill spärra och/eller beställa nytt simkort.
  3. Ange ert organisationsnummer, eller om du har enskild firma, ditt personnummer.

 

Stöldspärra mobilen

Gör först en polisanmälan och kontakta sedan kundtjänst på 90 400. Ha ditt diarienummer och den förlorade mobilens IMEI-nummer till hands.

Behöver du nytt simkort?

Du går genom samma steg som för att spärra ditt simkort. Logga in på MyBusiness och när du kommer till Administrera simkort väljer du istället Beställ SIM-kort. Bekräfta därefter ditt val genom att klicka på Beställ.

Simkortet skickas till din företagsadress inom fem arbetsdagar.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!