Stöldspärra din mobil

Om din mobil har blivit stulen kan du spärra simkortet via MyBusiness eller via vår kundtjänst. Då behöver du först göra en polisanmälan och ha ditt diarienummer till hands.

Via MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness och klicka på Hantera.
  2. Klicka på rubriken Mobil telefoni och klicka på det abonnemang som du vill spärra.
  3. Under Inställningar väljer du Administera simkort.
  4. Bekräfta genom att klicka på Spärra simkort.

Via kundtjänst

Ring kundtjänst på 90 400 eller 455 från ett Telia-abonnemang. Du ombeds då att:

  • Ange ditt mobilnummer.
  • Ange om du vill spärra och/eller beställa nytt kontantkort.
  • Ange ert organisationsnummer eller ditt personnummer om du har enskild firma.

Om du ringer från en fast- eller annan telefon ringer du 020-411 000 för att spärra ditt simkort. Befinner du dig i utlandet ringer du istället +46 771 41 10 00.

Behöver du nytt simkort?

Du går genom samma steg som för att spärra ditt simkort. Logga in på MyBusiness och när du kommer till Administrera simkort väljer du istället Beställ SIM-kort. Bekräfta därefter ditt val genom att klicka på Beställ.

Simkortet skickas till din företagsadress inom fem arbetsdagar.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT