Spärra simkort och enhet

Har du blivit av med din mobil, surfplatta eller mobila router? I den här guiden beskriver vi hur du låser simkortet och stöldspärrar din förlorade enhet.

Så här stöldspärrar du ditt simkort

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Gå in under fliken Hantera.

  3. Välj det abonnemang du vill spärra ditt simkort på. Det gör du genom att välja direkt i listan eller genom att söka på mobilnumret.

  4. Klicka på Hantera abonnemang.

  5. Klicka på Spärra eller lås upp simkort.

  6. Välj Spärra simkort.

  7. Klart! Ditt simkort är nu spärrat.

Inget inlogg till MyBusiness?

Saknar du inlogg till MyBusiness finns det såklart andra sätt för dig att spärra ditt simkort. Genom att legitimera dig i någon av våra butiker eller kontakta vår kundservice kan du få hjälp att spärra simkortet.

Så här stöldspärrar du din enhet

Du kan spärra din enhet genom att kontakta vår kundservice eller besöka någon av våra butiker. För att genomföra spärren behöver vi följande uppgifter:

  • IMEI-nummer (har du förlorat din enhet hittar du IMEI-numret på förpackningen till enheten).

  • Diarienummer.

  • Namn och personnummer.

  • E-postadress.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00