Hitta din puk-kod

Har du glömt bort din pinkod eller råkat spärra simkortet? Då behöver du slå in puk-koden. Du hittar din puk-kod enklast via MyBusiness.

Via MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness.
  2. Gå in under fliken Hantera.
  3. Välj det aktuella abonnemanget du önskar få fram puk-koden för. Detta kan du göra genom att välja det i listan eller söka på abonnemangsnumret. 
  4. Under inställningar väljer du PUK-kod och Visa PUK-kod

Om du inte hittar din PUK-kod när du är inne på ditt abonnemang kan du behöva klicka på länken, "Här hittar du den gamla hanterasidan". Därefter följer du anvisningen enligt steg 4.

Inget inlogg till MyBusiness?

Saknar du inlogg till MyBusiness kan du kontakta vår kundservice så skickar vi ut puk-koden via brev till dig. Du kan även besöka en av våra Telia-butiker eller återförsäljare för att få din puk-kod. Du hittar våra butiker här.

Hitta din puk-kod

Puk-koden följer också med i det brev du får hem när du beställer en mobil. Du hittar koden på plastkortet som simkortet sitter fäst på vid leverans. Du kan också få puk-koden direkt i Telias butiker.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT