Aktivera e-sim i Samsung Galaxy Watch för dig med avtal

Guide för beställning till dig som administratör i MyBusiness (telefoniansvarig) samt slutanvändare.

Innan du börjar

Det är viktigt att abonnemanget, mobilen och klockan har rätt förutsättningar för e-sim Klocka. Kontrollera följande innan du börjar:

  • Att abonnemanget stöds - skicka ett sms med texten Klocka till 4466 för att ta reda på om abonnemanget kan ha tjänsten e-sim Klocka. Detaljerad info finns i MyBusiness.
  • Du måste ha en Samsung Galaxy Watch LTE samt en Samsung Galaxy från A, J, Note eller S-serien.

Guide för beställning till dig som administratör i MyBusiness:

Om företaget har ett Mobilt RAM-avtal med Telia behöver du som är ansvarig införhandla e-sim Klocka i ert RAM-avtal med utpekad säljare innan du fortsätter.

När det är klart, gör följande steg för att låsa upp tjänsten:

  1. Logga in i MyBusiness med behörig roll
  2. Lås upp e-sim Klocka för hela avtalet under Inställningar - Tilllåt köp av e-sim Klocka - markera avtalet - Spara, alternativt för ett enskilt abonnemang under Hantera - Mobilabonnemang - användarens nummer - Beställ anslutning - E-sim Klocka och följ stegen.
  3. Klart!

Nu behöver slutanvändaren aktivera tjänsten och para ihop klockan med mobilen enligt guiden nedan.

  1. Galaxy Wearable-appen

    Öppna appen Galaxy Wearable i din Samsung-telefon.

  2. Mobiltjänst för din klocka

    En ny skärm med texten Mobiltjänst för din klocka syns nu på skärmen.
    Tryck på Nästa (inte på "jag har en QR-kod eller aktiveringskod")

  3. Slutför din beställning

    Du får nu information om att genomföra din beställning i klockan. Du bockar i rutan Jag godkänner - tryck sedan på Köp-knappen. 

  4. Mobiltjänst för din klocka

    Du kommer nu tillbaka till sidan Mobiltjänst för din klocka där du får frågan om du vill ansluta din klocka till Telias nät. Tryck på Anslut nere i det högra hörnet. 

    Det tar några sekunder för klockan att genomföra anslutningen. När det står Klar nere i det högra hörnet trycker du där. 

SÖK SUPPORT