Aktivera Anslutning Klocka – Samsung Galaxy Watch

I den här guiden beskriver vi hur du aktiverar tjänsten Anslutning Klocka på din Samsung Galaxy Watch.

Innan du börjar

För att aktivera Anslutning Klocka är det viktigt att din mobil, klocka och ditt abonnemang har rätt förutsättningar.

Kontrollera att

  • Ditt abonnemang har stöd för tjänsten Anslutning Klocka.
    Kontrollera detta genom att skicka ett sms med texten Klocka till 4466.

  • Din mobiltelefon har den senaste programvaran installerad.

  • Din klocka har den senaste programvaran installerad.

  • Du har ett konto på MyBusiness.

Aktivera Anslutning Klocka på din Samsung Galaxy Watch

  1. Öppna appen Galaxy Wearable på din mobiltelefon.

  2. Tryck på Klockinställningar och därefter på Mobilavtal.

  3. Tryck på Nästa.

  4. Du blir nu ombedd att logga in med ditt MyBusiness-konto för att verifiera dig.

  5. När du har loggat in och verifieringen är klar får nu valet att aktivera anslutningen i klockan. Tryck på Aktivera och därefter OK för att slutföra aktiveringen.

  6. Du kommer nu tillbaka till anslutningsflödet iGalaxy Wearable-appen där du får frågan om du vill ansluta din klocka till Telias nät. Tryck på Anslut.

  7. Klart! Anslutning Klocka är nu aktiverat på din Samsung Galaxy Watch.

OBS! Det kan ta upp till fem minuter efter aktiveringen för ditt mobilnät att börjar fungera.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00