
Den nya tekniken ger många nya möjligheter att till exempel göra verksamhetsprocesser mer effektiva, datahantering säkrare och svarstiderna kortare. För att få ut maximal effekt måste man med hjälp av analys och förstudie förstå vilka möjligheter den nya tekniken ger, vilka olika alternativ som finns och vilket som är rätt alternativ för er verksamhet.
Med Telia som partner kan ni frigöra stora värden genom att lösa era IT- och kommunikationsutmaningar idag och i framtida projekt.
Det här är Professionella Tjänster
-
Experter sedan 1853
Vi fortsätter koppla upp Sverige.
-
Allt integrerat från en partner
Våra konsulter analyserar hur ni jobbar och tar fram strategier och lösningar.
-
Helhetsansvar
Med rätt kompetens i varje steg.
Våra tjänster

KONSULTTJÄNSTER
ERFARNA RÅDGIVARE HJÄLPER DIG
Att bara köpa in en ny lösning räcker inte för att skapa nya sätt för dina anställda att jobba. Det gäller istället att med hjälp av analys och förstudie välja rätt lösning genom att förstå vilka möjligheter den nya tekniken ger. Vilka olika alternativ som finns samt välja rätt alternativ för er verksamhet . Våra konsulter analyserar hur ni jobbar och tar fram strategier och lösningar. Vi kan också hjälpa till med integration, driftsättning och överlämning av systemen.
Exempel på tjänster:
- Analys & strategi
- Design & transformation
- Implementation & integration
- Projektledning

UTBILDNINGSTJÄNSTER
SPECIALANPASSADE KURSER
När du har valt ut och implementerat en lösning är det dags för de anställda och dina kunder att börja använda den. Vi sätter ihop utbildningar baserade på er kunskapsnivå och tillhandahåller utbildare. Det finns också digitala användarguider som alltid finns tillgänliga för utbildning internt.
Exempel på tjänster:
- Kompetensanalys
- Förberedande utbildning
- Kom-igång stöd
- Statistikutbildning
- Utvecklingsutbildning
- Digitala användarguider

SUPPORTTJÄNSTER
SER TILL ATT ARBETET FLYTER
Varje minut som verksamheten ligger nere är dyrbar. Vi hjälper dig med dina supportbehov, så att du slipper oroa dig för problem i verksamheten.
Exempel på tjänster:
- IT-avdelning som tjänst
- Personlig tekniker
- Service desk
- Slutanvändarsupport

MANAGED SERVICES
Våra tjänster inom Managed Services tar över ansvaret för den drift eller processhantering som ni tidigare har skött själva. Och på så sätt förbättra drift och optimera kostnaden. Managed Services har ett nära samarbete med Telias övriga support. Det gör att ni kan vara säkra på att personalen alltid kommer vara uppdaterad och tekniken optimalt anpassad till era behov.
Exempel på tjänster:
- Life cycle management
- Managed user support
- Network as a service
- Service manager