Nedstängning av Centrex
Den pågående digitaliseringen av samhället har gjort att en snabb och stabil uppkoppling med hög kapacitet blir allt viktigare där vi bor, arbetar och rör oss. Telia fortsätter därför arbetet med att modernisera och bygga ut näten för att kunna leverera nya avancerade digitala tjänster till våra kunder. Samtidigt som ny teknik introduceras betyder det att en del av våra äldre tjänster ersätts med nya.
Telia Centrex är en kommunikationstjänst för växelfunktioner som bygger på gammal teknik och som inte kommer finnas tillgänglig på marknaden framöver.
Vad innebär detta för er?
Avvecklingen sker nu successivt i början av 2023. Det är hög tid att se över vilken annan lösningen ni vill övergå till. Vi har flera olika lösningar som bygger på modern teknik, och det är era behov som styr vilken lösning som passar bäst.
Om ni inte redan har en pågående dialog med oss gällande ersättningslösning för Centrex ber vi er att kontakta oss. Vår målsättning är att ge er kommunikationslösningar som uppfyller era behov idag som rustar er för framtiden.
För mer information hör av er till er personliga kontakt på Telia.
Kom ihåg!
Om du berörs av förändringarna stängs din Centrex växel av det datum som är angivet i det uppsägningsbrev som du fått från oss. Då kan du inte längre använda dina tjänster.
Mobil växel Touchpoint
Växelfunktioner direkt i mobilen. En flexibel och kostnadseffektiv växellösning i molnet för det mindre företaget.Skaffa eller uppgradera till Touchpoint, så bjuder vi på startavgiften och 3 fria månader utan kostnad!
Touchpoint Plus – molnbaserad växel
Touchpoint Plus är vår molnbaserade växellösning för lite större bolag som du kan skräddarsy helt utifrån dina behov. Du behöver inte heller tänka på driften – den sköter vi.
Frågor och svar
-
Varför görs detta?
-
Är tjänster via mobilnätet lika driftsäkra som de via koppar?
-
Kommer våra nummer att följa med vid eventuell flytt till annan växeltjänst hos er?
-
När kommer kopparnätet vara helt stängt?