Så får du gratis hjälp av en personlig tekniker
Telias Personliga Tekniker är lätt att beskriva – precis som namnet antyder kan få tillgång till ett eget it-proffs som du kan kontakta nästan oavsett vilket it-problem du stöter på. Det kan handla om allt från wifi och trådlösa högtalare till hur du ska fixa jobbmailen in i mobilen.
För företagare finns det en stab med noga utvalda Personliga Tekniker hos Telia som sitter redo att rycka in och hjälpa till. Det går utmärkt att höra av sig vilken it-fråga du än har, hjälpen är alltså inte begränsad till Telias tjänster.
– Våra tekniker hjälper kunderna med en lång rad olika problem. Det kan till exempel röra sig om wifi, utskick av nyhetsbrev och hjälp att komma igång med bland annat Office 365. Om det handlar om Telia-tjänster kostar det inget att få hjälp på distans, men för andra ärenden blir det en viss kostnad, säger Yad Azad, Business Manager ICT på Telia.
Bokningssystemet får inte ligga nere
Yad Azad konstaterar att det här är en service som de allra flesta företag har behov av numera.
– Nästan alla, oavsett verksamhet, har behov av fungerande it-lösningar. Det kan till exempel vara helt avgörande att bokningssystemet inte ligger nere eller att man har en telefonväxel i molnet så att man inte missar några samtal. Allt det här är sådant som våra tekniker är vana vid att hjälpa till med, säger han och fortsätter:
– Att kunna få hjälp av en tekniker är något som många uppskattar, oftast får du dessutom prata med en och samma person varje gång du ringer.
Telias Personliga Tekniker kan även ta sig an sådant som förhöjer kundupplevelsen, till exempel att ge kunderna tillgång till wifi i väntrummet eller att installera musiksystem med trådlösa högtalare.
Hjälp via telefon eller på plats
Det är alltså kostnadsfritt att få hjälp på distans med dina produkter och tjänster som är från Telia. Men det går givetvis även att få hjälp med andra tekniska problem än enbart de som rör Telias produkter eller tjänster, och då till ett fast pris per ärende.
Hjälp på distans heter Personlig Tekniker Online och kostar från 599 kronor per ärende som inte rör Telias tjänster eller produkter – alltid till ett fast pris. Men ibland behöver en tekniker komma ut och hjälpa dig på plats, och då kostar det 2 499 kronor för det första ärendet, och sedan endast 599 kr för tillkommande ärenden som går att lösa vid samma tillfälle.
– Jag märker att det är många som drar sig för att kalla in en tekniker, eftersom man upplever att priset kan ”dra iväg”. Därför har vi sett till att ha ett fast pris så att du vet precis vad du behöver betala. Självklart betalar du enbart om ditt problem blir löst.
Personlig Tekniker till fast månadskostnad
Om du skulle ha behov av mer löpande hantering av olika it-ärenden så finns det dessutom möjligheten att teckna ett abonnemang, Personlig Tekniker Plus. För en fast månadskostnad får du då obegränsat med distanshjälp. Kostnaden varierar, från 399 kronor och uppåt, beroende på bindningstid och företagets storlek.
– Oavsett typ av tjänst så är den stora vinsten för våra kunder är att de kan ägna sig åt det de är bäst på – eftersom vi ser till att tekniken fungerar, säger Yad Azad.
Läs mer om Telias Personliga Tekniker här.
Alla priser är för företagskunder och anges här exklusive moms.
Läs fler artiklar
Vi har samlat alla artiklar och bra erbjudanden just för dig. Gå till vår samlingssida för dig med enskild firma och få mer inspiration.
Erbjudande
Ett enklare företagsliv
Få extra surf på abonnemanget, ett personligt IT-proffs som fixar tekniken när den krånglar och mycket mer till ett extra fördelaktigt pris. Med smarta mobilpaketet för dig med enskild firma får du allt du behöver för arbetsdagen.