Hantera öppettider i Telia Smart connect

Funktionen öppettider är perfekt för dig som vill slippa att manuellet öppna eller stänga en telefoningång. I schemat kan du ställa in ordinarie öppettider för hela veckan, när det är lunchstängt eller när det ska vara stängt av andra anledningar.

Logga in i webbgränssnittet

För att hantera öppettider behöver din användarprofil ha rollen administratör i växeln.

Du gör dina inställningar genom att logga in i webbgränssnittet för Telia Smart connect.

Lägg till ny öppettid

  1. Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
  2. Välj Telefoniinställningar.
  3. Öppna Visuell Admin.
  4. Välj Öppettider i den högra menyraden.
  5. Klicka på Ny öppettid.
  6. Ange namn för din öppettid och klicka på Spara.
  7. Välj önskade inställningar i ditt skapade schema.
  8. Klicka på Spara.
  9. Klart!

Ändra öppettid

  1. Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
  2. Välj Telefoniinställningar.
  3. Öppna Visuell Admin.
  4. Välj Öppettider i den högra menyraden.
  5. Klicka på kugghjulet intill öppettiden du önskar ändra.
  6. Gör önskade ändringar.
  7. Klicka på Spara.
  8. Klart!

Ta bort öppettid

  1. Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
  2. Välj Telefoniinställningar.
  3. Öppna Visuell Admin.
  4. Välj Öppettider i den högra menyraden.
  5. Klicka på kugghjulet intill öppettiden du önskar ta bort.
  6. Välj Radera öppettid.
  7. Bekräfta ditt val.
  8. Klart!

SÖK SUPPORT