Hantera öppettider i Telia Smart connect
Funktionen öppettider är perfekt för dig som vill slippa att manuellet öppna eller stänga en telefoningång. I schemat kan du ställa in ordinarie öppettider för hela veckan, när det är lunchstängt eller när det ska vara stängt av andra anledningar.
Logga in i webbgränssnittet
För att hantera öppettider behöver din användarprofil ha rollen administratör i växeln.
Du gör dina inställningar genom att logga in i webbgränssnittet för Telia Smart connect.
Lägg till ny öppettid
- Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
- Välj Telefoniinställningar.
- Öppna Visuell Admin.
- Välj Öppettider i den högra menyraden.
- Klicka på Ny öppettid.
- Ange namn för din öppettid och klicka på Spara.
- Välj önskade inställningar i ditt skapade schema.
- Klicka på Spara.
- Klart!
Ändra öppettid
- Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
- Välj Telefoniinställningar.
- Öppna Visuell Admin.
- Välj Öppettider i den högra menyraden.
- Klicka på kugghjulet intill öppettiden du önskar ändra.
- Gör önskade ändringar.
- Klicka på Spara.
- Klart!
Ta bort öppettid
- Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.
- Välj Telefoniinställningar.
- Öppna Visuell Admin.
- Välj Öppettider i den högra menyraden.
- Klicka på kugghjulet intill öppettiden du önskar ta bort.
- Välj Radera öppettid.
- Bekräfta ditt val.
- Klart!