Bjuda in en användare
Välj aktuell användare i listan

- Bjuda in en användare
- Klicka på ”Hantera”
- Klicka på ”Användare"
- Gå in på ”Skapa inbjudan"
- 4. Fyll i namn, e-post och mobilnummer till användaren.
-
5. Välj vilken behörighetsnivå den specifika användaren ska ha
-
6. Scrolla ner till ”Välj åtkomst”. Här anpassar och begränsar du vilken eller vilka organisationer, kunder och kostnadsställen den specifika användaren ska ha åtkomst till.
-
7. Scrolla ner till ”Produktkategorier”. Här anpassar du vilken eller vilka produktkategorier användaren ska ha åtkomst till, antingen alla eller utvalda.
-
8. Scrolla ner till avtal. Här kan användaren antingen få åtkomst till alla avtal eller utvalda beroende på vilken behörighetsnivå användaren ska ha.
-
9. Längst ner på sidan kan du se en förhandsvisning av vad användaren kommer att ha åtkomst till i MyBusiness. Klicka på de olika rubrikerna för att se vilka behörigheter som är valda för respektive område.
10. Klicka på ”Skicka inbjudan”. -
11. Nu får du upp nedan ruta som bekräftelse på att inbjudan är skickad
- 12. Såhär ser mejlet med inbjudan ut för användaren. Nedan följer beskrivning för hur användaren accepterar inbjudan.
13. Klicka på ”Registrera konto” - 14. Klicka på ”Skicka sms-kod”, fyll i koden och sedan på knappen som heter ”Verifiera”.
- 15. Fyll i uppgifterna, välj ett användarnamn och lösenord och klickar på ”Registrera”
- 16. Användaren är registrerad! Klicka på ”Till MyBusiness” för att komma till inloggninssidan.
- 17. För att logga in krävs två-faktors autentisering, ett sms skickas automatiskt till användaren. Fyll i koden och klicka på ”Verifiera”.