Ansök om autogiro för dig som företagskund

När du betalar med autogiro betalas din faktura automatiskt på förfallodagen. Du kan ansöka om autogiro genom att ladda hem, fylla i och skicka in autogiroblanketten nedan.

Ladda ner blankett för ansökan om autogiro (.pdf)

Bankgironumret är 5117-7913 Telia Sverige

Beställning av autogiro kan ta upp till fyra veckor, det framgår av fakturan om du betalar via autogiro. Det måste vara samma abonnemangsinnehavare som bankkontoinnehavare. 

Avgift för pappersfaktura kan tillkomma vid autogiro. Om du inte vill ha pappersfaktura kan du istället välja mellan två alternativ. Du kan beställa så att du kan få din faktura via e-postfaktura, vilket du gör via MyBusiness eller efaktura vilket du ansöker om via din internetbank.

Ingen internetbank? Har du inte internetbank kontaktar du din bank för se om du kan ha efaktura. Har du fortfarande ingen möjlighet till internetbank, kontakta oss på Telia så skickar vi ut en pappersblankett. 

Byta bank? Ska du byta bank men vill ha kvar dina medgivanden för autogiro, informera din nya bank att du har medgivande för autogiro så hjälper de dig att flytta över medgivandet till ditt nya bankkonto. Dina fakturor kommer att fortsätta att dras automatiskt utan avbrott.

Vad händer om det saknas pengar på mitt konto som är anslutet till autogiro?

Om det saknas pengar på ditt konto vardagen före förfallodagen skickar vi en påminnelse via posten. Saknas det pengar på kontot två gånger i följd så upphör autogirobetalningen hos Telia. Funktionen upphör däremot inte hos din bank. Om du åter vill ansöka om Telia Autogiro får du skicka in en ny autogiroblankett till oss. Du måste då också säga upp den gamla autogirobetalningen hos din bank.

Ska du byta bank men vill ha kvar dina medgivanden för autogiro, informera din nya bank att du har medgivande för autogiro så hjälper de dig att flytta över medgivandet till ditt nya bankkonto. Dina fakturor kommer att fortsätta att dras automatiskt utan avbrott.

För att avsluta ditt autogiro, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Om du av någon anledning inte vill medge en girering kontaktar du vår kundtjänst senast fem arbetsdagar före förfallodagen.

SÖK SUPPORT