Faktura och betalning

Har du funderingar kring en betalning, en påminnelsefaktura eller vill du bara byta fakturaadress? Här hittar du guider, vanliga frågor och svar.

Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster.

E-faktura ska inte förväxlas med betalsättet e-postfaktura.

Önskar du få dina fakturor via e-post har vi en guide för hur du ställer in det här.

Vi hjälper dig med din kreditfaktura via detta formulär. Du kan använda kreditfakturan mot en annan obetald faktura eller få beloppet utbetalt. Beloppet utbetalas till ett bankgiro, plusgiro eller bankkonto tillhörande företaget krediten är utställd till.

Har du ytterligare funderingar om en utbetalning eller användning av kreditfakturan kan du 
kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

Om du fått en påminnelse eller ett inkassokrav kan det ha blivit något fel med din betalning. Genom att logga in på MyBusiness har du möjlighet att se din betalstatus och vilket betalningssätt du använder. Detta för att säkerställa att vi har korrekta faktureringsuppgifter för era tjänster och abonnemang. 

Är det så att fakturan redan är betald behöver du kontrollera att rätt belopp, rätt OCR-nummer och rätt bankgironummer angavs vid betalningstillfället. Är uppgifterna korrekta och betalningen genomförts de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen.

Behöver du hjälp att reda ut ett problem med en betalning? 
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

Har du frågor rörande ett inkassokrav kan du kontakta Sergel på 
www.sergel.se eller per telefon 0771-310200.

Det kan bero på vilket datum du sagt upp din tjänst.

När du beställer en uppsägning av en tjänst kommer den att avslutas tre månader
från den dagen du kontaktade oss. Fram till detta datum skickas fakturor ut i vanlig ordning, då fasta avgifter faktureras i förskott. Detta gör att slutfaktureringen sker först när abonnemanget stängs.

På slutfakturan rättas sedan beloppet om du har betalat in för mycket eller för lite så allt blir korrekt.
 Betala därför den fakturan du har fått, så justeras allt på slutfakturan.

Vi byter system för fakturor och moderniserar fakturans utseende. Beroende på vilka tjänster du har hos oss kan det under en övergångsperiod komma fakturor både med det gamla och det nya utseendet. Fakturorna behåller samma bankgiro som tidigare.

Här kan du läsa mer om förändringen och få svar på vanliga frågor.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag, 08.00–16.00.