Avsluta och ändra

Här hittar du som företagskund information om hur du avslutar en tjänst, överlåter ett abonnemang och svar på de vanligaste frågorna.

För att säga upp ett abonnemang behöver du kontakta vår kundservice. Detta då andra tjänster du har hos oss kan påverkas när du säger upp ett abonnemang. Vi hjälper dig utesluta eventuella problem innan vi avslutar ditt abonnemang.

Inte tid att ringa? 
Lägg ett ärende i MyBusiness så hjälper vi dig online.

För att dina befintliga tjänster hos oss ska flyttas över till den nya adress behöver du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig se över dina möjligheter på den nya adressen och ser till att flytten går så smidigt som möjligt.

Tänk även på att se över din fakturaadress i samband med flytten. Du kan själv ändra fakturaadress via 
MyBusiness.

Om du har bindningstid på din tjänst behöver vi först göra en slutfakturering. Därefter kontaktar du din nya tjänsteleverantör som i sin tur skickar en förfrågan till oss om att ta över tjänsten. Genom att logga in i MyBusiness kan du kontrollera din bindningstid.

Har du ingen bindningstid räcker det med att du endast kontaktar den nya leverantören. När de sedan skickar en förfrågan om att ta över tjänsten sker ett avslut hos oss per automatik.

Du kan enkelt och smidigt uppgradera ditt abonnemang i MyBusiness.
Så här gör du:

  1. Logga in i Mybusiness.

  2. Gå till Hantera.

  3. Välj det abonnemang du vill uppgradera.

  4. Klicka på Byt abonnemang.

  5. Välj önskad abonnemangsform.

  6. Klicka på Bekräfta byte.

  7. Klart!

Har du inte möjlighet att logga in i MyBusiness kan du alltid kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig se över vilka möjligheter som finns på ditt abonnemang och ser till att du får den lösningen som passar dig bäst.

För att ge någon en fullmakt behöver ett fullmaktsavtal skrivas och skickas in till oss via angiven adress.

En fullmakt kan endast utdelas av den juridiska eller fysiska person som äger abonnemanget eller av firmatecknare. Om firman tecknas i förening krävs samtliga firmatecknares underskrifter.

Fullmaktsblanketten hittar du här.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag, 08.00–18.00.