Köp- och leveransinformation

Här hittar du som företag svar på frågor om köp, leverans, retur och reklamation.

Leveranstiden varierar beroende på vilken lösning du köper av oss. Vi gör alltid vårt bästa för att du ska få det du beställt så snabbt som möjligt. De flesta mobila tjänster levereras inom 3-5 arbetsdagar. Våra fasta tjänster levereras vanligtvis inom 10 arbetsdagar. Detta är ungefärliga leveranstider som kan varier beroende på tjänst, access och tillgänglighet.

Vi skickar våra varor med företagspaket vilket innebär att Postnord levererar paketet till företagets adress. Vi kan därför inte leverera till en box-adress eller till en adress utanför Sverige.

Har du gjort en beställning genom Telia ber vi dig att kontakta vår kundservice för att få hjälp med att reklamera den skadade varan. Har du gjort din beställning via en av våra återförsäljare ber vi dig att vända dig dit för att få hjälp att reklamera din vara.

Beroende på tjänst kan viss hårdvara vara fökonfigurerad med inställningar för att din tjänst ska fungera. Exempel på tjänster som kräver hårdvara från oss är Bredband Plus och Bredband Pro, då routern i dessa fall blir vår överlämningspunkt. Du kan i dessa fall alltid koppla in egen utrustning efter vår router.

Har du frågor och funderingar kan du alltid 
kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig att ta reda på vad som gäller för just din tjänst.

Om du köpt en vara eller tjänst i egenskap av företagare har du ingen ångerrätt. Däremot är du alltid välkommen att kontakta våra kundservice för att få hjälp med att se hur vi kan hitta en alternativ lösning och hjälpa dig på bästa sätt.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag, 08.00–18.00.