Missade samtal. Det är inte Telia.
Arbeta var du vill
Växel i molnet för kontakt med kunder, kollegor och partners oavsett plats.
”Drag and drop”
Lättanvänt gränssnitt. Ställ in så att det passar dig genom att dra och släppa.
Ingen installation
Kom igång med ett klick. Tillgång till funktioner i webbläsare och app direkt.
Funktioner för bättre kommunikation
App i mobilen
Anpassa din startskärm
Logga in och ut ur köer
Kom åt företagskatalogen
Hantera tillgänglighet och koppla samtal
Samtalsflöden
Dra och släpp för enkla ändringar
Visualiserade samtalsflöden
VIP-samtalsdirigering för viktiga kunder
Avancerade menyval och köinställningar
Samtal och köhantering
Flytta pågående samtal till ledig kollega
Callback – kund kan bli uppringd vid lång kö
Skicka sms till definierade grupper
Välkomstbesked, schemastyrning och mobilsvar
Statistik och data
Historisk samtalsstatistik, svarstid och servicegrad
Hämta data via rapporter eller direkt i dashboard
Mät, övervaka och hantera kommunikationen
Anpassa paneler för snabb åtkomst till mål och KPI:er
En telefonväxel kopplar ihop två eller fler telefoner och styr samtal. Idag är de flesta växlar automatiska. Telefonväxlar är avgörande för att företag inte ska missa kundsamtal. De ger även ett pålitligt intryck. Genom att hantera samtal är växeln viktig för att skapa förtroende hos kunder. För att upprätthålla professionalism och tillgänglighet är det vanligt att företag investerar i moderna telefonväxlar, inte minst i molnbaserade alternativ.
Läs mer om hur allt fungerar här: Vad är en telefonväxel?
En molnväxel är precis som det låter en telefonväxel i ”molnet” utan krav på en fysisk växel placerad i era lokaler. Tjänsterna produceras centralt på ett säkert och kostnadseffektivt sätt och ger ditt företag tillgång till avancerade funktioner som hjälper er i arbetsvardagen.
Telia Smart Connect är en lättanvänd växel med avancerade funktioner som kostar från 89kr/mån per användare.
Kalenderintegration
Synka växeln med era kalendrar i Microsoft 365. Med bättre förståelse för era kollegors tillgänglighet kan ni göra smartare val när ni överför samtal. Användartillgänglighet och köinloggning uppdateras automatiskt i Telia Smart Connect för att återspegla kalendrar.
Teams närvarointegration
Statusintegration i realtid mellan Telia Smart Connect och Microsoft Teams. Ger en tydligare bild av vilka kollegor som verkligen är tillgängliga.
Envägsintegrationen gör det möjligt att se kollegornas Teams-status i Telia Smart Connects företagskatalog, så att du kan se när någon är i ett samtal eller inte är tillgänglig av andra skäl.
Tvåvägsintegrationen går ett steg längre och uppdaterar Teams-statusen för användare med "upptagen i ett samtal" när någon pratar i sin mobiltelefon eller inbyggda webbtelefon.
Active Directory-integration
Active Directory-integreringen låter dig synkronisera användarinformation från Microsoft Active Directory till användare i Telia Smart Connect. Kartlägg och synkronisera alla fält, inklusive profilbilder, för att säkerställa att den senaste informationen är tillgänglig i hela organisationen.
API för tredje part
Telia Smart Connects API gör det enkelt att integrera i nästan vilken tredjepartslösning som helst, inklusive Puzzel, Touch Call Recording, Trio med flera. Ni kan också skapa era egna anpassade integrationer med Telia Smart Connect. CRM- och callcenterlösningar kan exempelvis integreras för att förbättra tillgängligheten och samtalshanteringen.
Ja, det går att ringa från datorn med tillvalet Softphone.
Möjlighet att ringa, ta emot och koppla samtal direkt i datorn
All funktionalitet direkt i webbläsaren
Perfekt för de medarbetare som arbetar mycket via datorn
Pris: Tillvalet Softphone kostar 29 kr per månad och användare.
Ja, det går att lägga till flera typer av telefonnummer till Telia Smart Connect:
Funktionsnummer till företaget
Ni får ett telefonnummer in till växeltjänsten för att hantera inkommande samtal till köer och menyer.
Mobilt eller fast nummer som kopplas till menyval och köer
Möjlighet att ha direktnummer till olika avdelningar
Pris: 99 kr per månad och funktionsnummer.
Extra telefonnummer till användare
Koppla fastnätsnummer till mobil. Användare får ett extra fastnummer att använda för att ta emot och ringa samtal till er anknytning.
Alla samtal går till användaren oavsett om det ringer på mobilnumret eller till fastnätsnumret
Möjlighet att ha separata inställningar på olika nummer
Pris: 39 kr per månad och extra telefonnummer.
Ja, leverantörens telefonister kan ta hand om samtal när ni själva inte har möjlighet att svara. De besvarar och kopplar samtalen till sökt person.
Ja, det är inga problem att använda sig av ett E-sim tillsammans med Telia Smart Connect.
Det finns tre olika typer av leveransmetod för Telia Smart Connect:
Egen konfiguration
Ni utför er egen konfiguration av Smart Connect innan driftsättning.
Pris: 0:-Uppstartshjälp
Tekniker kontaktar er och utför konfigurationen innan driftsättning.
Pris: 2 499:-Vägledd leverans
Vi guidar er från köp till leverans av er växellösning.
Pris: 9 995:-
Här hittar du utförlig information om de olika leveransmetoderna
De som vill kan konfigurera sin växel på egen hand. Här hittar du mer information om att komma igång med växeln i app och på dator.
Självklart kan även våra experter hjälpa till med konfigurationen. Läs mer och boka support här.
Behöver du hjälp med växelinställningar och användarfunktioner? Här hittar du information och guider kopplade till Telia Smart Connect.
Ja, här hittar du en demonstration av verktyget: Demo - Smart Connect företagsväxel. Vi går bland annat igenom statistik, uppföljning och adminstartion.
Telias växel Touchpoint kommer inte längre att vara tillgänglig för beställning. Smart Connect tar dess plats, något vi på Telia är väldigt glada över. Med Smart Connect får du en bättre, mer lättanvänd och mångsidig växel som är enklare att anpassa efter ert företags specifika behov. Du som redan har Touchpoint kommer att kunna fortsätta använda din växel. Men fundera gärna på en uppgradering till Smart Connect för en ännu bättre växelupplevelse.