E-faktura

Med e-faktura skickas din faktura från Telia elektroniskt till din internetbank i stället för via post. När du väljer e-faktura behöver du inte betala någon fakturaavgift. Du ansöker själv om e-faktura på Mitt Telia eller via din internetbank.

E-faktura

Välj den guide som passar dig bäst för att byta till e-faktura.

Mitt Telia via webben

  1. Logga in på Mitt Telia.

  2. Välj Fakturor i menyn och sen Inställningar.

  3. Välj fakturan du vill ändra och sen Justera inställningar.

  4. Välj Byt betal- och leveranssätt och följ stegen.

Gå till Mitt Telia

Mitt Telia via appen

  1. Välj Fakturor i menyn och sen Inställningar.

  2. Välj fakturan du vill ändra och sen Justera inställningar.

  3. Välj Byt betal- och leveranssätt och följ stegen.

Via din internetbank

  1. Gå till mottagarlistan för e-fakturor. Den kan finnas under exempelvis “Betala och överföra”.

  2. Använd funktionen “Lägg till mottagare” och sök upp Telia.
 Betalningsmottagare: TELIA SVERIGE AB
 Bankgironummer: 5117-7913

  3. Följ stegen som presenteras.

Får du fortfarande pappersfaktura?

Om du nyligen bytt till e-faktura men fortfarande får din faktura hemskickad beror det på att din ansökan om e-faktura godkändes efter att din pappersfaktura redan hade skapats i våra system. Du kommer då få nästa faktura elektroniskt till din internetbank.

Vanliga frågor om e-faktura

Behöver du mer hjälp?

Om du skulle vilja ha ytterligare hjälp så kan du alltid kontakta oss.